آفتاب
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه:

سوریه به دوستان واقعی نیاز دارد/آینده سوریه را مردم این کشور می‌سازند

سوریه به دوستان واقعی نیاز دارد/آینده سوریه را مردم این کشور می‌سازند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه با تاکید بر اینکه سوریه به توافقات ژنو نیاز ندارد گفت: سوریه به دوستان واقعی نیاز دارد که همواره از حق دفاع کردند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه با تاکید بر اینکه سوریه به توافقات ژنو نیاز ندارد گفت: سوریه به دوستان واقعی نیاز دارد که همواره از حق دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فالیادیپ در نشست کمیسیون سیاست‌های خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه با اشاره به نقش مثبت برخی کشورها مثل ونزوئلا و ایران در برقراری صلح در سوریه گفت: کشور ما از سه سال پیش تا کنون در معرض تهاجمات نیروهای تکفیری و شوم قرار گرفته که توسط برخی کشورها حمایت می‌شود. این کشورها همچنان در مجامع جهانی کنگره تشکیل می‌دهند و شعار صلح سر می‌دهند و مصوبات را یکی پس از دیگری امضاء می‌کنند. اما این کشورها که از احترام به حاکمیت ملی سایر کشورها سخن می‌گویند شبانه‌روز تلاش می‌کنند حاکمیت سوریه را نقض کنند و ددمنشانه ترین اعمال را مرتکب می‌شوند.

وی ادامه داد: بهار عربی را در پشت شعارهای دروغین و مقوله‌های جعلی شاهد بودیم. این کشورها به طور آشکارا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند و تلاش خود را با طرح‌های تروریستی آغاز کرده‌اند که این تروریست‌ها از روش‌های جنگ روانی استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه به نقش رسانه‌ها در جریان وقایع سوریه نیز پرداخت و افزود: رسانه‌های گروهی همچنان در اذهان تاثیرگذارند. این رسانه‌های می‌توانند نقش مثبتی در ترغیب افراد و ایجاد تعادل در جامعه داشته باشند اما برخی رسانه‌ها هم تلاش می‌کنند اذهان عمومی را منحرف رساند. همانطور که تئوری‌پرداز مطرح گوبز می‌گوید مکرر دروغ بگویید در اذهان مردم جا بیفتد، این رسانه‌ها نیز از همین روش استفاده می‌گوید.

فالیادیپ گفت: این رسانه‌ها افکار تاریک اندیشانه و ابتدایی را مطرح و تلاش کردند دشمنی انزجار و خشونت در آحاد ملت سوریه جا بگیرد در حالی که اینگونه شعارها درمیان ملت ما وجود نداشت.

وی سپس با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری با افکار وهابی خود کسانی که افکارشان با آنها معارضه دارد را به قتل می‌رسانند و آزادی را تحت عنوان حرام و حلال از آنها می‌گیرند، عنوان کرد:‌ جنگ در سوریه به داخل نیز کشیده شد و برخی کشورها با ادعای حمایت از مردم از طریق گروه‌های مسلحانه تکفیری و آموزش افراد در اردوگاه‌های نظامی سعی کردند از نیازهای مردم سوءاستفاده کنند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه در بخش دیگری از سخنان خود به سوریه قبل از جنگ اشاره کرد که مردم به خوبی زندگی می‌کردند و گفت: بعد از این بود که کشتارهای زنجیره‌ای آغاز شد و این جانیان با شعارهای الله اکبر ادعا می‌کنند شریعت خداوندی را اجرا می‌کنند در صورتی که تمام ارزش‌های دینی و اخلاقی را مورد تجاوز قرار داده‌اند و در اثر این اقدامات وحشت و هراس گسترش پیدا کرده؛ همه این‌ها در حالی است که رسانه‌های بیگانه وانمود می‌کردند این افراد آحاد مردم سوریه هستند.

فالیادیپ در ادامه به تلاش رهبران سوریه برای فروکش کردن بحران اشاره کرد و افزود: سوریه بدون هیچ پیش شرطی در گفت‌وگو‌های ژنو شرکت کرد و ملت سوریه سعی کرد تمام مصوبات شورای امنیت را اعمال کند ولی کم کم روشن شد آنهایی که خود را حامی ملت سوریه عنوان کرده بودند خواستند با خون و اجساد کشته شدگان ملت سوریه به اهداف خود برسند و با سوءاستفاده از اشک یتیمان و زنان به غایت خود دست پیدا کنند. آنها به کشور ما آمدند اما دستور‌های خود را از سفیر خود، فورد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: جنایت همچنان در سوریه ادامه پیدا می‌کند و حمله به پمپ بنزین‌ها و کشتارهای مردم ادامه دارد و تروریسم همچنان با پوشش بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که تمام اقلیت‌ها در سوریه با تفاهم زندگی می‌کردند و با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب به این کشور گفت: این تحریم‌ها مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند و بر بخش‌های بهداشتی و غذایی تاثیر گذاشته این در حالی است که این کشورها ادعا حمایت از سوریه را دارند.

فالیادیپ تاکید کرد: اگر این کشورها اعمال تحریم نمی‌کردند سوریه همزمان با اعزام تروریست‌ها می‌توانست تمام نیازمندی‌های خود را تامین کند.

وی به نامه رئیس کل اداره اطلاعات سابق فرانسه که اخیرا منتشر شده و اطلاعاتی را درباره نقش قطر و عربستان فاش می‌کند اشاره کرد و گفت: برخی کشورها تروریست‌ها را آموزش می‌دهند و آنها را از مرزهای آزاد به سوریه گسیل می‌دارند ما بارها این مساله را عنوان کردیم اما کسی باور نداشت. سوریه امروز با سوریه گذشته که توریست‌ها را جذب می‌کرد متفاوت است امروز سوریه تروریست‌های تکفیری را که برای رسیدن به حوریان بهشتی فعالیت می‌کنند، جذب می‌کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه افزود: این تروریست فرامرزی همواره گسترش پیدا می‌کند و می‌بینیم که در اوکراین، یمن،مصر و لیبی هم وجود دارد و در کشورهای دیگر هم توسعه پیدا می‌کند مگر اینکه کشورهای دوستار صلح کنار هم بایستند.

فالیادیپ در پایان با تاکید بر اینکه آینده سوریه را خود ملت سوریه از طریق همفکری می‌سازند، گفت که سوریه نیاز به ژنو ندارد بلکه نیاز به دوستان واقعی دارد که همواره از حق دفاع کرده و در مقابل استکبار ایستاده‌اند. سوریه هرگز تلاش‌های انجام شده را فراموش نخواهد کرد.

در پایان سخنان رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه فیلمی از وقایع سوریه پخش شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N176846

وبگردی