آفتاب

حسینی: وحدت مسلمانان شرایط جهانی را به نفع‌شان تغییر می‌دهد

حسینی: وحدت مسلمانان شرایط جهانی را به نفع‌شان تغییر می‌دهد

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به گسترش تحرک‌ گروه‌های تکفیری وحدت مسلمانان و استفاده از رسانه‌های مختلف توسط آنها می‌تواند شناخت کافی را به مردم جهان نسبت به گروه‌های تکفیری داده و اقدامات تکفیری‌ها را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمدحسینی که صبح امروز در دومین همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی حضور داشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات گروه‌های تکفیری و تندرو گفت: رسالت خطیری بر عهده علمای اسلام است که موقعیت خطیر اسلام را درک کنند و با همبستگی از این برهه عبور کنند.

وی ادامه داد: از زمان جنگ‌های صلیبی تا دوران معاصر همواره مسلمانان را با تفرقه مقابل یکدیگر قرار داده‌اند تا بدین وسیله آنها را سرگرم کرده و حواس آنها را از دشمن اصلی منحرف کنند.

حسینی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد شدت یافتن تحرک‌ گروه‌های تکفیری بوده‌ایم گفت: تکفیری‌ها در سالهای اخیر اقدامات و تحرک‌های بیشتری در جهان اسلام داشتند بنابراین جامعه اسلامی نیازمند داشتن بصیرت و آگاهی هر چه بیشتر است تا تحت تاثیر تبلیغات آنها قرار نگیرد.

وی ادامه داد: مسلمانان با متحد و یکپارچه بودن باید در یک مسیر گام برداشته و دشمن اصلی خود را فراموش نکنند. می‌توانم بگویم در این زمینه رسالت خطیری بر عهده علمای جهان اسلام است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه علمای جهان اسلام با ایجاد همبستگی و وحدت می‌توانند موقعیت جدیدی را برای مسلمانان رقم بزنند، تاکید کرد: با وحدت مسلمانان فضا تغییر کرده و حتی یک تغییر می‌تواند در شرایط جهانی نیز موثر بوده و وضعیت را به نفع آنها رقم بزند. مهمترین مسئله این است که مسلمانان امکانات کافی‌، منابع مالی و نیروی انسانی غنی دارند و آنها می توانند با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها درصدد کسب حقوق تضعیف شده سایر مسلمانان برآیند.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با راهکارهای مقابله با فتنه تکفیری‌ها گفت: بهره‌گیری از رسانه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی به مردم می‌تواند مانع از رسیدن گروه‌های تکفیری به خواسته‌هایشان بشود. همچنین نباید فراموش کرد آنها دقیقا در مسیر اهداف رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حرکت می‌کنند چرا اگر دغدغه اسلام داشتند بهتر بود علیه رژیم صهیونیستی حمله و اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان توسط گروه‌های تکفیری افزود: در دین اسلام هیچ فردی حق ندارد مسلمان دیگری را بی‌جهت به قتل برساند. این در حالی است که گروه‌های تکفیری در سوریه،‌ لبنان،‌ ایران،‌ پاکستان‌، افغانستان و عراق دست به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع می‌زنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان و کسب شناخت کافی بین مسلمین باعث می‌شود تا شرایط کشورهای جهان اسلام نیز دگرگون شود.

حسینی در پاسخ به این سوال آیا برای ریاست سازمان صدا و سیما با شما صحبتی شده است یا خیر؟ هیچ پاسخی نداد و این سوال را تایید و یا تکذیب نکرد.

انتهای پیام

کد N176753

وبگردی