آفتاب

توکلی:نمایندگان روزانه 14 تا 15 ساعت کار می کنند

توکلی:نمایندگان روزانه 14 تا 15 ساعت کار می کنند

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نمایندگان روزانه 14 تا 15ساعت کار می کنند،گفت: برخی اظهارات مبنی بر این که نمایندگان سالانه فقط 78 روز کار می کنند، منصفانه نیست.

«احمد توکلی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری آیین نامه ای به مطلب یکی از سایت های خبری درباره مدت زمان کار نمایندگان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از سایت های خوش نام خبری بر اساس محاسباتی که داشته اعلام کرد نمایندگان مجلس در سال 78 روز کار می کنند که این منصفانه نیست.

وی افزود: به جز تعداد کمی از نمایندگان، بقیه نمایندگان روزانه 14تا 15 ساعت کار می کنند و تنها ممکن است در تعطیلات تابستان بتوانند، سفر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: من روزانه 10 ساعت کار می کنم و از این سایت خبری می خواهم مطلب خود را اصلاح کند.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: این مطلب دروغ آشکار است و نمایندگان صبح تا شب مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که این سایت جلسه علنی مجلس را مبنا قرار داده است، گفت: نمایندگان فعالیت های دیگری نیز در کمیسیون ها، مشاوره و پیگیری مسایل مردم دارند.

رییس مجلس ادامه داد: اگر بنا باشد فقط جلسات علنی را مبنا قراردهیم باید بگوییم دولت در سال 50 روز کار می کند در حالی که وزیران در وزارتخانه ها هم فعالیت می کنند و کارهای دیگری هم دارند.

لاریجانی با بیان این که جلسات رسمی مجلس در هفته سه روز است، یادآور شد: نمایندگان کمیسیون ها ،مشورت ها و کارهای دیگری نیزدارند و طرح این بحث تغییر مساله است و روزنامه ها و رسانه ها به این موضوع توجه داشته باشند.

سیام(3)**2021**1336
کد N176742

وبگردی