آفتاب

وزیر خارجه سابق لبنان: پول بر اتحادیه عرب حکومت می‌کند

وزیر خارجه سابق لبنان: پول بر اتحادیه عرب حکومت می‌کند

وزیر خارجه سابق لبنان با تاکید بر اینکه اتحادیه عرب نتوانست صلح و امنیت را در سوریه برقرار سازد، گفت: تحویل کرسی سوریه به ائتلاف مخالفان از سوی اتحادیه عرب به معنای انکار بیانیه ژنو 1 و ژنو 2 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عدنان منصور، وزیر خارجه سابق لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: پول همان چیزی است که اکنون بر اتحادیه عرب حاکم است.

وی در ادامه افزود: حوادث سوریه ثابت کرد که اتحادیه عرب به مسئولیت قومی و ملی خود عمل نکرده است. اینکه این اتحادیه می‌خواهد کرسی سوریه را به ائتلاف مخالفان تحویل دهد به این معناست که اتحادیه عرب بیانیه ژنو 1 و ژنو 2 را به طور کلی انکار می‌کند.

عدنان منصور گفت: اتحادیه عرب نه تنها برای سوریه بلکه برای یمن، لیبی و مصر و دیگر کشورها نیز هیچ کاری نکرد. زمانی که این اتحادیه به رغم داشتن امکانات نمی‌تواند راه‌حلی برای بحران‌های کشورهای عربی پیدا کند و به طرف‌های خارجی پناه می‌برد، این یعنی اتحادیه عرب هیچ توانایی ندارد و این چیزی است که ما از همان آغاز نسبت به آن هشدار داده بودیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه عرب باید برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تلاش کند. تحویل کرسی سوریه به ائتلاف مخالفان از سوی این اتحادیه اشتباه بزرگی است چرا که نمی‌توان کرسی کشورهایی که از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته شده‌اند را به مخالفان آن‌ها تحویل داد.

وزیر خارجه سابق لبنان عنوان داشت: برخی گروه‌ها در لبنان دشمن سوریه هستند و نمی‌خواهند صلح و ثبات در این کشور برقرار شود. نمی‌توان این مساله را انکار کرد که برخی تروریست‌ها پیشتر از لبنان به سوریه می‌رفتند.

وی تاکید کرد: آن‌چه میان ما و اسرائیل در جریان است درگیری و جنگ اراده است و آنکه اراده قوی‌تر داشته باشد پیروز خواهد شد.

منصور در خصوص بیانیه وزارتی دولت لبنان نیز گفت: زمانی که دولت نتواند به توافق بر سر این بیانیه برسد پس امکان ندارد بتواند با بحران‌های بزرگتر مقابله کند.

انتهای پیام

کد N176702

وبگردی