آفتاب
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

مشکلات اجتماعی نشات گرفته از تجسس در زندگی افراد است

مشکلات اجتماعی نشات گرفته از تجسس در زندگی افراد است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: طبق فرامین اسلامی، انسان‌ها باید برطرف کردن خصلت‌های زشت را از دورن خود آغاز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: طبق فرامین اسلامی، انسان‌ها باید برطرف کردن خصلت‌های زشت را از دورن خود آغاز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «از وظایف مسلمانان این است که به فرامین الهی عمل کنند و آن را در زندگی‌شان جاری کنند» اظهار کرد: طبق سخن امام محمدباقر(ع) انسان باید با محورهای کامل دین آشنا باشد و یکی از محورهایی که برای دین اسلام مهم است حفظ حرمت و حریم خصوصی افراد است.

وی ادامه داد: یکی از سنت‌های بزرگ خداوند حفظ اسرار بندگان است و ما انسان‌ها باید این خصلت را برای خود برگزینیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: یک سری از رفتارها برای انسان مصونیت ایجاد می‌کند، ولی ما فکر می‌کنیم که محدودیت است؛ ‌خانه،‌ حجاب و امثال این‌ها برای انسان‌ها مصونیت ایجاد می‌کند و هرکسی حق ندارد به جاهایی که نام حریم خصوصی دارد وارد شود.

سروستانی در ادامه اظهار کرد: ما نباید برای رسیدن به اهداف‌مان تمام اخلاقیات را زیرپا بگذاریم و حرمت انسان‌ها از بین برود، در هر شرایطی که در آن قرار داریم باید حرمت انسان‌ها حفظ شود و فراموش نکنیم که خدا "ستارالعیوب" است و ما نیز باید این ویژگی را در زندگی خود جاری کنیم. اگر اینگونه شود ما دیگر در تعاملاتمان به مشکل بر نمی‌خوریم.

وی همچنین گفت: ما باید فرهنگ دین‌داری را جایگزین بداخلاقی کنیم و بصیرت دینی را در جامعه ترویج دهیم تا جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. تمامی مشکلات اجتماعی‌ ما سرمشق گرفته از همین تجسس‌های نابجاست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پایان با بیان این‌که «ما باید برای این امر در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم» اظهار کرد: طبق فرامین اسلامی انسان‌ها ابتدا باید برطرف کردن خصلت‌های زشت را از دورن خود شروع کرده و پس از آن خانواده، مراکز آموزشی، نهادهای فرهنگی، اقشار و رسانه‌ها تاثیرگذار هستند و باید در از بین بردن این امر به جامعه کنند.

انتهای پیام

کد N176512

وبگردی