آفتاب

رژیم صهیونیستی مجبور به عذرخواهی از اردن شد

رژیم صهیونیستی مجبور به عذرخواهی از اردن شد

به دنبال کشته شدن یک قاضی اردنی به ضرب گلوله‌ نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز کرانه باختری با اردن و تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مقابل سفارت اسرائیل، مقامات تل‌آویو مجبور به عذرخواهی رسمی از اردن شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا، مقامات تل‌آویو عصر سه‌شنبه رسما از اردن به خاطر کشته شدن رائد زعیتر، قاضی اردنی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در گذرگاه الکرامه واقع در مرز کرانه باختری و اردن کشته شده بود، عذرخواهی کردند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از اردن اعلام کرد که اسرائیل به خاطر کشته شدن زعیتر متاسف است و به ملت و دولت اردن تسلیت می‌گوید.

برخی از رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که عذرخواهی تل‌آویو از اردن پس از مذاکرات فرستاده ویژه نتانیاهو به امان جهت تلاش برای مهار بحران در روابط دو کشور صورت گرفت.

پیشتر ناصر جوده‌، وزیر امور خارجه اردن کاردار اسرائیل در امان را فراخوانده و مراتب اعتراض کشورش به کشته شدن قاضی زعیتر را اعلام کرده بود.

همچنین در بیانیه نتانیاهو آمده که اسرائیل با درخواست اردن برای تشکیل تیم اردنی- اسرائیلی مشترک جهت تکمیل روند تحقیقات در خصوص این حادثه موافق است و این تیم فورا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در مقابل سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که پس از بازجویی از ده‌ها تن از شاهدان عینی و انجام تحقیقات اولیه درباره این حادثه، مشخص شد که فرد کشته شده برای حمله و ربودن سلاح یکی از سربازان تلاش می‌کرده است و سرباز اسرائیلی پس از آنکه احساس کرده زندگی‌اش در خطر است و بر اساس دستورات به سمت این قاضی شلیک کرد.

انتهای پیام

کد N176377

وبگردی