آفتاب

کشته و زخمی شدن 5 تن در حمله پلیس سودان به دانشجویان معترض

کشته و زخمی شدن 5 تن در حمله پلیس سودان به دانشجویان معترض

درحمله نیروهای امنیتی سودان به تظاهرات جمعی از دانشجویانی که در اعتراض به درگیری‌های شمال دارفور تجمع کرده بودند، یک تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گروهی از دانشجویان دانشگاه خارطوم در اعتراض به اوضاع شمال دارفور و جنگ و درگیری میان نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح در این منطقه،‌دست به تظاهرات زدند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی سودان با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله به تظاهرکنندگانی که به سمت دفتر هیات سازمان ملل در خارطوم در حرکت بودند، یورش بردند که در پی آن یکی از دانشجویان کشته و دستکم پنج تن دیگر زخمی شدند.

همچنین چند تن از تظاهرکنندگان نیز در این درگیری‌ها بازداشت شدند.

به گفته منابع سودانی تظاهرکنندگان سعی داشتند نامه‌ای را در اعتراض به اوضاع شمال دارفور به مسئولان دفتر سازمان ملل در سودان ارائه کنند.

جنبش "عدالت و برابری" سودان نیز در بیانیه‌ای حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه خارطوم را محکوم و اعلام کرد که نیروهای امنیتی سودان به تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان این دانشگاه یورش بردند که علیه جنایت‌های جنگی مداوم در دارفور دست به تظاهرات زده بودند.

در این بیانیه آمده است: این جنایت‌ها ثابت می‌کند طرح مذاکرات ملی که عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان آن را ارائه کرده هیچ ارزشی ندارد.

انتهای پیام

کد N176342

وبگردی