آفتاب

رئیس‌جمهور موقت اوکراین: قرار نیست عملیات نظامی در کریمه انجام شود

رئیس‌جمهور موقت اوکراین: قرار نیست عملیات نظامی در کریمه انجام شود

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین در مصاحبه اختصاصی با اشاره به بحران این کشور و شبه جزیره خودمختار کریمه اعلام کرد که کی‌یف سناریوی نوشته شده از سوی کرملین را درباره شبه جزیره کریمه رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "اولکساندر تورچینف" رئیس‌جمهوری موقت اوکراین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه با اشاره به وضعیت بحرانی در شبه جزیره کریمه اشاره کرد که هیچ عملیات نظامی قرار نیست در این منطقه انجام شود.

وی همچنین سناریوی اعلام شده از سوی دولت مسکو در قبال این شبه جزیره خودمختار را رد کرد.

تورچینف گفت: ما نمی‌توانیم در شبه جزیره کریمه عملیات نظامی انجام دهیم. واحدهای تانک در نزدیکی مرز شرقی اوکراین واقع شده‌اند و نیروهای روسی در این منطقه حضور دارند. این اقدامات از سوی مسکو ما را تحریک می‌کند تا بهانه‌ای برای مداخله در این امر به دست بیاوریم اما نمی‌خواهیم که این اقدام به حمله نظامی منجر شود.

این مقام مسئول ارشد دولت کی‌یف تاکید کرد که اوکراین در قبال تداوم تهاجمات از سوی دولت روسیه بیکار نمی‌ماند.

وی افزود: دولت روسیه می‌تواند به واحدهای نظامی اوکراین در کریمه حمله کند و تهاجم‌های خود را افزایش دهد بنابراین ارتش اوکراین نیز به مقابله می‌پردازد.

شبه جزیره کریمه قرار است یکشنبه هفته آتی برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کند و در روز سه شنبه مقام‌های حامی دولت مسکو در این شبه جزیره گامی مضاعف برای رای دادن به منظور استقلال کامل از اوکراین برداشتند.

تورچینف با رد رفراندوم روز یکشنبه گفت: مردم شبه جزیره کریمه بایستی این اقدام تحریک آمیز را بایکوت کنند. هیچ کشور متمدنی نتایج رفراندوم روز یکشنبه هفته آتی را در شبه جزیره کریمه به رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس جمهوری موقت اوکراین در ادامه گفت: ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید روسیه را مجبور کنند تا از تهاجم نظامی در شبه جزیره کریمه امتناع کرده و از این اقدامات تحریک آمیز علیه دولت اوکراین دست بردارد.

وی همچنین ادعاهای روس زبان‌های مقیم اوکراین را مبنی بر اینکه مورد تبعیض قرار می‌گیرند، رد کرد.

انتهای پیام

کد N176340

وبگردی