آفتاب

راهپیمایی شبانه مصری‌ها در حمایت از اخوان المسلمین

راهپیمایی شبانه مصری‌ها در حمایت از اخوان المسلمین

جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر با برپایی راهپیمایی‌ شبانه در استان‌های مختلف این کشور ضمن محکوم کردن "کودتای نظامی"، خواهان ‌آزادی بازداشت‌شدگان و محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از حامیان اخوان المسلمین با برپایی راهپیمایی‌های شبانه در استان‌های مختلف مصر، "کودتای نظامی" در این کشور را محکوم کردند.

حامیان اخوان‌المسلمین با برپایی راهپیمایی شبانه در استان "الاسکندریه" ضمن محکوم کردن "کودتای نظامی" خواهان آزادی بازداشت‌شدگان و محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان شدند.

تجمع‌کنندگان همچنین اقدامات نیروهای امنیتی در خصوص شکنجه زندانیان در زندان‌های مصر را محکوم کردند.

در شهر "حلوان" واقع در جنوب قاهره نیز تظاهرات مشابهی تحت عنوان هفته "صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر ما حکومت نخواهند کرد" برگزار شد.

تظاهرکنندگان ضمن حمل تصاویر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و پلاکاردها و نمادهای میدان "رابعة العدویة" سرنگونی "دولت کودتا" و آزادی بازداشت‌شدگان را خواستار شدند.

در منطقه "المطریة" واقع در شرق قاهره نیز جمعی از مصری‌ها با برپایی راهپیمایی شبانه "کودتای نظامی" را محکوم کردند.

همچنین جمعی از دانشجویان مصری با برگزاری تظاهرات در دانشگاه "الزقازیق"، "بنی سویف"، "عین شمس"، "سوئز" و "المنصوره" "کودتای نظامی" را محکوم کرده و خواهان بازگشت "مشروعیت" شدند.

به گزارش شبکه خبری رصد، برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه المنصوره نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.

از سوی دیگر، دادگاه کیفری منطقه "عابدین" 77 تن از تظاهرکنندگان مصری را به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

همچنین وزارت کشور مصر از منفجر شدن یک بمب در نزدیکی میدان الجیزه خبر داد.

به گزارش روزنامه الاهرام این بمب در مقابل سفارت اسرائیل در قاهره منفجر شد اما منابع امنیتی اعلام کردند که افراد مسلح با استفاده از بمب‌، خودروی یکی از نیروهای پلیس در نزدیکی سفارت را هدف قرار داده بود.

انتهای پیام

کد N176339

وبگردی