آفتاب

واکنش توکلی به احتمال بازگشت احمدی نژاد

 واکنش توکلی به احتمال بازگشت احمدی نژاد

متأسفانه رئيس دولت قبل خواسته يا ناخواسته از برخي افراد فاسد و متهم حمايت مي‌کرد از جمله افرادي که احمدي‌نژاد از آنها حمايت مي‌کرد مي‌توان به معاون اولش، رئيس سازمان تأمين اجتماعي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي اشاره کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به احتمال بازگشت دوباره محمود احمدي نژاد به عرصه سياسي که اين روزها به در رسانه‌ها به آن پرداخته شده واکنش جالبي نشان داد.

به گزارش آفتاب به نقل از فارس، احمد توکلي با تبيين فساد سياسي و جايگاه آن در کشور اظهار داشت: فساد سياسي اصطلاحي است که از طرف کارگزاران حکومت به آن دامن زده مي‌شود. بنابراين نقش اصلي مبارزه با آن بر دوش دولت است.وي ادامه داد: در فساد مالي ممکن است يک تسهيلات گيرنده بر سر بانک کلاه بگذارد و فسادي رخ دهد. اما فساد سياسي اعم از فساد مالي است.

توکلي در ادامه با بيان اينکه اگر ملاک تصميم‌گيري منافع شخصي، تباري، قومي، گروهي، حزبي و يا خارجي باشد فساد آغاز مي‌شود، گفت: در تخصيص منابع عمومي برخي از اين فسادها را مي‌بينيد. وي با بيان اينکه فساد کارايي اقتصاد را کاهش مي‌دهد اظهار داشت: ‌فساد نه تنها مانع اشتغال و توليد ملي است بلکه به دليل اثرات سوء فرهنگي خود مردم را نسبت به حاکميت بدبين مي‌کند. از اين جهت هم سرمايه اجتماعي کاهش پيدا مي‌کند و هم عوامل رشد اقتصادي تضعيف مي‌شود.

توکلي با اشاره به موضوع يقه‌سفيدها ادامه داد: متأسفانه رئيس دولت قبل خواسته يا ناخواسته از برخي افراد فاسد و متهم حمايت مي‌کرد از جمله افرادي که احمدي‌نژاد از آنها حمايت مي‌کرد مي‌توان به معاون اولش، رئيس سازمان تأمين اجتماعي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي اشاره کرد که البته اگر بخواهيم از اين افراد نام ببريم ليست بلندي مي‌شود.توکلي با اشاره به مذاکرات هسته‌اي بين ايران و غرب اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌اي بايد بگويم تا اينجا که پيش رفته‌ايم نه درست است که جشن بگيريم و نه درست است که بگوييم همه چيز را فروخته‌ايم. در واقع بستگي به اين دارد که کار چگونه ادامه يابد و البته در اين مسير نواقصي هم وجود داشته است.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه رئيس‌جمهور از گفتن اينکه منتقدان توافق ژنو بي‌سواد هستند، پشيمان است، ادامه داد: موضع‌گيري نادرستي بود، ولي به صلاح کشور است که رسانه‌ها اينقدر اين مسائل را بزرگ نکنند، يک حرفي زده شد و تمام شد. من فکر مي‌کنم رئيس‌جمهور پس از اين اظهارات پشيمان شد. توکلي در پايان در پاسخ به اين سؤال که به نظر شما احمدي‌نژاد به عرصه سياست بازخواهد گشت تنها به گفتن اين جمله اکتفا کرد که پناه بر خدا.
کد N176314

وبگردی