آفتاب

رییس جمهوری عازم عمان شد

رییس جمهوری عازم عمان شد

تهران – ایرنا – رییس جمهوری در نخستین سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس، بامداد چهارشنبه با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری عازم مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این سفر دو روزه در ارتباط با تقویت و توسعه روابط دو کشور و همچنین مذاکره در باره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی با «سلطان قابوس» پادشاه عمان و مسوولان بلندپایه این کشور عربی دیدار و گفت و گو می کند.

وزرای امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس دفتر رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تعدادی دیگر از مقامات ارشد دولتی، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

جمعی از وزرا به همراه حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری و سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله مقامهایی بودند که در مراسم بدرقه رییس جمهوری در فرودگاه بین المللی مهرآباد حضور داشتند.

دکتر روحانی در حالی عازم عمان شد که سلطان قابوس سوم شهریورماه گذشته یعنی تنها 20 روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در راس یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی شامل وزیر امور خارجه، مشاور عالی فرهنگی و همچنین وزیر نفت این کشور به تهران سفر کرده بود تا نخستین میهمان عالی رتبه خارجی دولت نوپای ˈتدبیر و امیدˈ باشد.

سیام(2)**9189**1449 ** شبس 1551
کد N176097

وبگردی