آفتاب

نیمی از کودکان سوری به دلیل جنگ از تحصیل محروم هستند

نیمی از کودکان سوری به دلیل جنگ از تحصیل محروم هستند

نیویورک،ایرنا - صندوق کودکان سازمان ملل گزارش داد که در حال حاضر بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار نفر ازکودکان سوری به دلیل خشونت ها و نا امنی های ناشی از ادامه جنگ داخلی در این کشور از رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل محروم مانده اند.

به گزارش ایرنا بنا به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل ˈیونیسفˈکه روز سه شنبه منتشر شد نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار نفر از مجموع پنج میلیون کودک سوری که به سن تحصیل رسیده اند در مناطق مرزی این کشور بسر می برند .

در گزارش مذکور آمده است بسیاری از مراکز تحصیلی در مناطق مرزی سوریه که به کمکنهاد های سازمان ملل برپا شده اند یا در معرض بمباران های دائم قرار دارند و یا بعنوان پناهگاه از آن ها استفاده می شود.

مسئولین این نهاد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو به خبرنگاران گفتند که حدود 300 هزار نفر از این کودکان در اردوگاه های لبنان ، 93 هزار نفر در ترکیه ، 26 هزار نفر در عراق و 4 هزار نفر از آن ها دراردوگاه های پناهندگان در مصر زندگی می کنند و از امکانات تحصیلی محروم هستند.

ˈحمیده لاسکوˈ معاون نماینده ویژه یونیسف در دمشق در این رابطه به خبرنگاران گفت: اگر کسی بگوید سوریه در حال حاضر بد ترین محل زندگی برای یک کودک است من آن را باور می کنم.

وی با اشاره به این که در شرایط فعلی نزدیک به 2 میلیون کودک سوری به مداوای روانی نیاز دارند گفت: شرایط فاجعه آمیز فعلی در روان کودکان سوری آسیب هایی ایجاد کرده است که در آینده به جراحات بزرگتری تبدیل خواهند شد.

وی افزود تا کنون بیش از 10 هزار کودک سوری در درگیری های جاری در این کشور کشته شده اند و در بسیاری موارد والدین این کودکان شاهد کشته شدن فرزندان خود بوده اند.

معاون نماینده یونیسف در پایان اشاره کرد که شمار کودکان سوری که هر کدام به نوعی تحت تاثیر دشواری ها و فجایع ناشی از این جنگ داخلی قرار گرفته اند تنها در فاصله یک سال به دو برابر افزایش یافته است.

اروپام 1908
کد N176086

وبگردی