آفتاب
مولاوردی در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل؛

جهان برای بهبود وضعیت حقوق زنان گام های موثرتری بردارد

جهان برای بهبود وضعیت حقوق زنان گام های موثرتری بردارد

نیویورک، ایرنا - معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده، ضمن اشاره به تاسیس نهاد زنان ملل متحد و نقش آن در ارتقای جایگاه زنان ابراز امیدواری کرد گامهای موثری برای بهبود وضعیت زنان جهان برداشته شود.

به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی که به منظور شرکت در پنجاه وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن به نیویورک سفر کرده است، عصر سه شنبه به وقت محلی با خانم ملامبو معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی نهاد زنان این سازمان ملاقات کرد.

در این دیدار که غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و شریفی صدر مدیرکل حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجه کشورمان حضور داشتند، مولاوردی رویکرد دولت دکتر روحانی برای ارتقا وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران و پیشرفته های حاصل شده در این زمینه را تشریح کرد.

معاون رییس جمهور شرکت در این اجلاس را فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و آشنایی با چالشهای زنان در کشورهای مختلف دانست و بر تعامل سازنده در حوزه زنان و خانواده تاکید نمود.

وی از معاون دبیر کل و مدیر اجرایی نهاد زنان ملل متحد جهت دیدار از ایران دعوت بعمل آورد تا از نزدیک در جریان پیشرفتها و واقعیات زندگی زنان ایران قرار گیرند.

معاون دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار گفت : با توجه به دستاوردهای شگرف و درخشان جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش زنان بویژه آموزش عالی ، ایران می تواند بعنوان الگوی آموزش زنان در دنیا معرفی شود.

خانم ملامبو همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل هدف دسترسی به آموزش ابتدایی برای کودکان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمهوری اسلامی ایران برای تصویب سند کمیسیون مقام زن در خصوص تحقق اهداف توسعه ایی هزاره درخواست همکاری نمود.

اروپام 1908
کد N176076

وبگردی