آفتاب

ناصری: ساختارهای اقتدارگرایان باید از بین برود/سال آینده دولت کار سختی در پیش دارد

ناصری: ساختارهای اقتدارگرایان باید از بین برود/سال آینده دولت کار سختی در پیش دارد

یک عضو بنیاد باران گفت: دولت در سال آینده باید تلاش کند تا ساختارهای اشتباه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را که از سوی اقتدارگرایان شکل گرفته است از بین ببرد و با شعارها و برنامه‌های جریان اعتدال‌گرایی و اصلاحات متناسب کند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "انتخابات 24 خرداد، مهمترین اتفاق سیاسی سال 92 بود"، اظهار کرد: با این انتخابات، یک جهش امیدبخش در جامعه ایجاد شد.

وی ادامه داد: روحیه اجتماعی و فردی ایرانیان در 25 خرداد، با 23 خرداد کاملاً متفاومت بود و پیامد انتخابات 24 خرداد، تزریق امید قابل توجهی در جامعه بود که این امید تاکنون تداوم داشته و همه منتظرند تا این امید احیا شده، با سیاست‌های دولت یازدهم تقویت شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: برون‌رفت از مشکلات مربوط به مسأله هسته‌ای یکی از گام‌های اساسی بود که در سال 92 اتفاق افتاد و برداشتن این گام اول موجب ایجاد گشایش‌هایی در زمینه اقتصادی و بین‌المللی برای کشور شد.

ناصری در ادامه با بیان اینکه "دولت باید در سال 93 شعارهای انتخاباتی و پیمان‌های خود با مردم را پیگیری کند"، اظهار کرد: دولت در سال 93 وظیفه سنگینی دارد. من پیش‌بینی می‌کنم که پرونده هسته‌ای در سال 93 خاتمه یابد و گشایش‌های اقتصادی بیشتری برای کشور فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه "گفتمان اعتدال‌گرایی، همان گفتمان اصلاح‌طلبی است"، تاکید کرد: گفتمان دولت باید با وفاداری به شعارهای انتخاباتی ادامه یابد. در واقع 24 خرداد شوک بزرگی به جریان افراط گرایی بود؛ بنابراین این جریان برای جبران شکست خود به دولت هجمه وارد می‌کند که ما امیدواریم با عقل و تدبیر مسئولان، این نوع رفتارهای این جریان در مقابله با دولت کاهش یابد.

این عضو بنیاد باران در ادامه افزود: سال 93، سال سختی برای دولت خواهد بود چون در طول سال‌های گذشته ساختارهای اشتباهی بوسیله اقتدارگرایان شکل گرفته است که دولت باید تلاش کند این ساختارها را از بین ببرد. در مقابل نیز اقتدارگرایان در برابر این تلاش دولت مقاومت خواهند کرد؛ بنابراین کار دولت سخت خواهد بود.

ناصری در پایان خاطرنشان کرد: در سال 92 حماسه سیاسی با تصمیم و تدبیر مردم در انتخابات 24 خرداد محقق شد اما مسأله مهمتر این است که از دستاوردهای این حماسه سیاسی محافظت شود.

انتهای پیام

کد N175993

وبگردی