آفتاب

درگیری معترضان با نیروهای پلیس در پایتخت ترکیه

درگیری معترضان با نیروهای پلیس در پایتخت ترکیه

آنکارا - ایرنا - خیابان های مرکزی شهر آنکارا پایتخت ترکیه سه شنبه شب صحنه درگیری معترضان با نیروهای پلیس و امنیتی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نقاط مختلف شهر آنکارا در پی اعلام مرگ یک نوجوان که در تظاهرات ضد دولتی تابستان گذشته در استانبول از ناحیه سر مجروح شده بود ، امروز ( سه شنبه ) صحنه تظاهرات معترضان دولتی بود.

با تاریک شدن هوا خیابان های مرکزی شهر آنکارا صحنه درگیری معترضانی که علیه دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه شعار می دادند با پلیس و نیروهای امنیتی بود.

براساس این گزارش ، هم اکنون در گیری ها در خیابان ˈ کیزی لای ˈ و خیابان های اطراف ادامه دارد و معترضان سطل های زباله را در وسط خیابان به آتش کشیده اند.

نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه با تجهیزات کامل و پرتاب گاز اشک آور و ماشین های آب پاش به مقابله با معترضان پرداخته اند.

بالگردهای پلیس نیز در فضای شهر به پرواز در آمده اند و آمبولانس ها آژیر کشان به انتقال زخمی ها به بیمارستان ها می پردازند.

نیروهای پلیس پایتخت آنکارا از بعد از ظهر روز سه شنبه تدابیر شدید امنیتی را در خیابان های مرکزی این شهر به اجرا گذاشته بودند.

ˈبرکین الوانˈ 16 ساله که براثر اصابت گلوله پلاستیکی به سرش در جریان تظاهرات مردمی تابستان سالجاری زخمی و از 269 روز پیش تحت درمان قرار داشت روز سه شنبه جان سپرد.

الوان که به عنوان یکی از نمادهای تظاهرات مردمی تابستان سالجاری در ترکیه درآمده بود به هنگامی که برای خرید نان از منزل خود خارج شده بود از سوی نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله پلاستکی قرار گرفته بود.

در طول 269 روز گذشته تصاویر برکین الوان در بسیاری از تظاهرات ضددولتی در آنکارا به عنوان سمبل مبارزه مردمی از سوی مخالفین دولت حمل می شد.

خاورم **230 ** 1552
کد N175965

وبگردی