آفتاب
نقوی‌حسینی به ایسنا خبر داد،

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی ملاقات اشتون با برخی فعالان سیاسی در کمیسیون امنیت

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی ملاقات اشتون با برخی فعالان سیاسی در کمیسیون امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی و چرایی ملاقات اشتون با برخی فعالان سیاسی زن خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت گفت، عکس‌العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به «اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون» مبنی بر ملاقات با برخی فعالان سیاسی و مساله‌دار موضوع مورد بررسی در کمیسیون بود که اعضا ضمن محکومیت شدید این اقدام خواستار پاسخگویی وزارت خارجه شدند.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت نسبت به توجه نکردن وزارت خارجه به تذکر قبلی کمیسیون مبنی بر مراقبت مسوولانه و جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که در سفر هیات پارلمانی اروپا رخ داد، اعتراض دارد. چراکه کمیسیون پس از انجام این ملاقات در سفارت یونان تذکرات لازم را به وزارت خارجه داده و پیشنهاداتی را نیز ارائه کرده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بیان کرد: در پایان جلسه امروز کمیسیون امنیت مصوب کرد که اولا پیرو نامه قبلی کمیسیون به وزارت امور خارجه، نامه دیگری به وزارت امور خارجه ارسال و دلیل رعایت نشدن توصیه‌ها و تذکرات خواسته شود.

نقوی‌حسینی یادآور شد، اعضای کمیسیون امنیت ملی همچنین تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی چرایی و چگونگی ملاقات اشتون با برخی فعالان سیاسی را مصوب کرده تا موضوع را حقیقت‌یابی کند که آیا ملاقات مذکور برنامه‌ریزی شده بوده یا افراد و دستگاه‌هایی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند که آقایان جوکار و نقوی‌حسینی به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدند.

وی در پایان از انتشار بیانیه‌ای مبنی بر محکوم نمودن دیدار اشتون با این افراد خبر داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچین با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت «پنها» در جلسه کمیسیون امنیت خاطرنشان کرد: آقای احمدآبادی مدیرعامل این شرکت ضمن حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی از فعالیت‌های این شرکت و موفقیت‌های پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر ایرانی ارائه کرد و درخواست بازدید از مرکز مذکور را از اعضای کمیسیون داشت.

انتهای پیام

کد N175701

وبگردی