آفتاب

صدیقی: اقدام اشتون مایه گلایه و رنجش مردم ایران شده است

صدیقی: اقدام اشتون مایه گلایه و رنجش مردم ایران شده است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران در واکنش به دیدار کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی گفت: این اقدام مایه گلایه و رنجش مردم ایران شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی عصر سه شنبه در حاشیه یادواره روزگار وصل که به مناسبت اربعین شهید جانباز سردار علی شکراللهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دیدار اشتون با نرگس محمدی و گوهر عشقی مادر ستار بهشتی اظهارداشت: باعث تاسف است، چرا مسوولین چنین زمینه ای برای این ها فراهم می کنند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسعود زریبافان رییس سابق بنیاد شهید و امورایثارگران نیز در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم افرادی چون خانم اشتون که به ایران می آیند باید در چارچوب خواست مردم حرکت کنند و این کارشان توهین به مردم ایران بود.

وی افزود: خانم اشتون با اهالی فتنه ملاقات کرد و این کار بدون هماهنگی انجام و باعث ناراحتی مردم و خانواده شهدا شده است. آنان باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

عضو دولت دهم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این اقدام نوعی نقض حاکمیت ملی محسوب نمی شود؟ گفت: قطعا اینگونه است. مگر میخواستند شبیخون بزنند که بدون اطلاعات قبلی این کارها را انجام دادند؟ این کارها را یک مقام رسمی باید به طور رسمی انجام دهد و با اطلاع قبلی باشد.

زریبافان افزود: آنان مثل کسی که می خواسته شبیخون بزند، کار کردند.

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که 17 اسفند به تهران سفر کرد، در محل سفارت اتریش در تهران با برخی فعالان زن دیدار و گفت و گو کرد.

سیام(3)9121**9254**1572
کد N175676

وبگردی