آفتاب

احتمال سفر جان کری به مسکو

احتمال سفر جان کری به مسکو

واحد مرکزی خبر نوشت:

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد اگر روسیه به پیشنهاد آمریکا در خصوص بحران اوکراین پاسخ مثبت دهد، جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو خواهد رفت.

فابیوس در گفتگو با شبکه رادیو بین المللی فرانسه گفت جان کری پیشنهادی را برای آرام کردن اوضاع در اوکراین به روسیه ارائه کرده است، « اگر آنها ( روس ها) به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهند، جان کری به مسکو خواهد رفت. در این صورت مسئله اعمال فوری تحریم ها علیه روسیه منتفی خواهد شد.» وی افزود : « اگر آنها به این پیشنهاد پاسخ ندهند یا پاسخ منفی دهند، در آن صورت ممکن است همین هفته سلسله تحریم هایی علیه روسیه اعمال شود.» فابیوس گفت این تحریم ها ممکن است شامل مسدود کردن دارایی های برخی از اتباع روس یا اوکراینی ، و همچنین تحریم هایی در خصوص صدور روادید باشد.

وی همچنین با غیرقانونی توصیف کردن همه پرسی شانزدهم مارس درباره پیوستن منطقه کریمه به خاک روسیه گفت : « ما نمی توانیم با اقدامی که غیرقانونی است و پیامدهای بسیار جدی به دنبال دارد موافقت کنیم.» به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، در حالی که نشانه از کاهش تنش ها در شبه جزیره کریمه مشاهده نمی شود، یک گروه طرفدار روسیه روز دوشنبه (دیروز) برای به تصرف درآوردن یک پایگاه نظامی اوکراین واقع در شبه جزیره کریمه تیراندازی کرد. « سازمان پیمان آتلانتیک شمالی » (ناتو) نیز از به پرواز درآوردن هواپیماهای شناسایی در امتداد مرزهای شرقی خود با اوکراین خبر داد.

4949

کد N175389

وبگردی