آفتاب
رییس دادگستری کرمانشاه:

توجه حقوق شهروندی به برابری و عدالت است

توجه حقوق شهروندی به برابری و عدالت است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: توجه به کرامت انسان‌ها از مسائل مهم حقوق شهروندی در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری در جلسه حقوق شهروندی، با بیان اینکه اصل مساله حقوق شهروندی ضرورتی است که از گذشته وجود داشته، به نیاز آشنایی با این مقوله تاکید کرد و افزود: حقوق شهروندی به طور ویژه‌ای به برابری و عدالت توجه دارد.

وی یادآور شد: مقوله شهروندی وقتی تحقق می‌یابد که همه افراد یک جامعه از کلیه حقوق مدنی و سیاسی برخوردار باشند و همچنین به فرصت‌های مورد نظر زندگی از حیث اقتصادی و اجتماعی دسترسی آسان داشته باشند.

رییس دادگستری استان کرمانشاه گفت: شهروندان به عنوان اعضای یک جامعه در حوزه‌های مختلف مشارکت دارند و در برابر حقوقی که دارند مسئولیت‌هایی را نیز در راستای اداره بهتر جامعه و ایجاد نظم بر عهده می‌گیرند و شناخت این حقوق و تکالیف نقش مؤثری در ارتقاء شهروندی و ایجاد جامعه‌ای بر اساس نظم و عدالت دارد.

مظفری با بیان اینکه همواره باید در این مسیر و رعایت حقوق به دیدگاههای اسلامی انسانی توجه کرد، افزود: اسلام به عنوان یک دین فراگیر که به همه ابعاد زندگی بشر توجه کرده است، دستورات صریح و شفافی برای روابط اجتماعی انسان‌ها دارد و نه تنها به کمال معنوی انسان‌ها توجه کرده، بلکه به چگونگی ساختن جامعه‌ای نمونه نیز توجه دارد.

وی یادآور شد: از جمله مسائل مهم حقوق شهروندی در اسلام توجه به کرامت انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات، ارزش حیات و زندگی افراد، برابری بدون توجه به نژاد، رنگ، پوست و ...، هدفمند نمودن خلفت انسان‌ها و بیهوده نبودن زندگی انسان است.

انتهای پیام

کد N175363

وبگردی