آفتاب

یانوکوویچ: آمریکا حق کمک به رژیم اوکراین را ندارد

یانوکوویچ: آمریکا حق کمک به رژیم اوکراین را ندارد

مسکو- ایرنا- ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع اوکراین اعلام کرد: رژیم حاکم بر اوکراین غیرقانونی است و آمریکا حق ندارد به آن کمک مالی کند.

به گزارش ایرنا، یانوکوویچ روز سه شنبه در نشست خبری در شهر راستف-نادانو در جنوب روسیه که ازچند شبکه تلویزیونی روسیه به طور مستقیم پخش می شد،خطاب به دولت آمریکا گفت: قوانین بین المللی اجازه نمی دهد به کسانی که حکومت قانونی یک کشور را سرنگون کرده اند، کمک مالی کرد.

وی اضافه کرد: بنابر این دولت آمریکا حق ندارد کمک مالی یک میلیارد دلاری در اختیار اوکراین قرار دهد.

یانوکوویچ گفت: به عنوان رییس جمهور قانونی اوکراین از کنگره آمریکا به صورت رسمی درخواست خواهم کرد به رژیم اوکراین کمک مالی نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : من رییس جمهوری قانونی اوکراین و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور هستم.

یانوکوویچ افزود: اختیارات خود به عنوان رییس جمهوری اوکراین را تفویض نکرده ام و به صورت قانونی و مراحلی که در قانون اساسی پیش بینی شده است از مقام خود برکنار نشده ام.

رییس جمهوری مخلوع اوکراین، مقام های دولت جدید این کشور رابه تلاش برای راه اندازی جنگ داخلی در این کشور متهم کرد.

وی همچنین گفت که علیه وی در زمانی که در کی یف بوده است، شیوه های تروریستی بکار گرفته شده است.

یانوکوویچ حکومت جدید اوکراین را مسوول وضعیت پیش آمده در این کشور از جمله مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان دولت و مستمری ها و حمایت های اجتماعی عنوان کرد و افزود: من برنامه ای برای بهبودی وضعیت اوکراین داشتم که در صورت اجرای کامل نتایج خوبی به همراه می آورد.

وی خطاب به مقام های حکومت جدید اوکراین گفت: شما حکومت قانونی را برکنار کردید و پاسخگوی این اقدامات غیرقانونی خود خواهید بود.

یانوکوویچ گفت: اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد اما این دوره را بسر خواهیم آورد و کشور بار دیگر متحد و یکپارچه خواهد شد.

نشست خبری امروز یانوکوویچ دومین نشست خبری وی در روسیه پس از خروج از اوکراین و خلع از مقام رییس جمهوری اوکراین بود که با حضور بیش از یکصد خبرنگار روس و خارجی برگزار شد.

ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور روسوفیل اوکراین بیست و دوم فوریه امسال به دنبال تشدید ناآرامی ها در کی یف که به کشته شدن بیش از 80 نفر و مجروح شدن نزدیک به 600 نفر انجامید، پایتخت را ترک کرد و نیروهای سیاسی غرب گرا به قدرت دست یافتند.

یانکوویچ از آن زمان تاکنون در روسیه به سر می برد و خود را رییس جمهور قانونی اوکراین می داند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N175232

وبگردی