آفتاب
با اجرای طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی»

10 زندانی جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند

10 زندانی جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه کشور کفت: با اجرای طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی» علاوه بر آزادسازی زندانیان، اقدامات فرهنگی و تبیین قوانین مختلف به مردم نیز انجام می‌شود.

سیداسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مرحله اول طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی» با اقدام خیرخواهانه و خودجوش نمازگزاران مومن و انقلابی مسجد سادات اخوی واقع در خیابان ایران با هدف جمع آوری کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری، برگزار شد.

وی با بیان این که اجرای مرحله دوم طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی» در مسجد فائق برگزار شد، ادامه داد: تاکنون با کمک این دو مسجد، امکان بازگشت 10 نفر از زندانیان نیازمند و آبرومند به آغوش پرمهر خانواده‌ فراهم شده و بیش از 50 میلیون تومان از سوی نمازگزاران این مساجد برای آزادسازی زندانیان کمک شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه مرحله سوم این طرح در مسجد علی بن موسی الرضا در خیابان ایران اجرا خواهد شد، افزود: اجرای طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی» نه تنها تا پایان سال جاری بلکه در سال جدید هم ادامه خواهد داشت و اجرای این طرح در مساجد به مدیرعامل ستادهای دیه در سراسر استان‌های کشور ابلاغ شده است.

جولایی تاکید کرد: ما با اجرای این طرح علاوه بر آزادسازی زندانیان، کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم و در سنگر بزرگ مسجد به تبیین قوانین می‌پردازیم تا مردم در مورد مسایلی همچون بیمه نامه، گواهی نامه، مهریه، عدم صدور چک بلامحل، پرداختن نفقه همسر و افراد تحت تکلف و ... آگاهی بدست آورند.

وی یادآور شد: بنا داریم هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را تا قبل از سال جدید در سراسر کشور از سوی خیرین آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: در یک ماه گذشته بیش از دو هزار و 200 نفر با مراجعه حضوری یا از طریق خودپردازهای ستاد دیه کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان اهدا کرده‌اند.

جولایی با بیان این که فیش حج تمتع یکی از خیرین برای آزادی زندانیان به ستاد دیه اهدا شده است، ادامه داد: پس از اقدام این فرد نیکوکار، سه نفر دیگر هم فیش حج تمتع خود را به ستاد دیه اهدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: طی 24 سال فعالیت این ستاد بیش از 75 هزار نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: کمک برای آزادی زندانیان از طریق ستاد دیه کشور انجام می شود و مردم مواظب باشند تا افرادی به اسم ستاد دیه برای آزادی زندانیان از آنها اخاذی نکنند.

وی گفت: بیش از 6 هزار و 500 نفر از زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سال 92 از سوی ستاد دیه کشور آزاد شدند؛ البته طلبکاران و شکات هم در آزادی این زندانیان با ما همکاری لازم را داشتند.

جولایی درباره اولویت های ستاد دیه در سال 93 گفت: به ستادهای دیه در سراسر کشور اعلام کردیم که آزادی زنان سرپرست خانواده، نوجوانان، بیماران صعب‌العلاج، افراد مسن و ... در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N175229

وبگردی