آفتاب
نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی

جانشین فرمانده سپاه: ظرفیت استکبار برای پیروزی به پایان رسیده است

جانشین فرمانده سپاه: ظرفیت استکبار برای پیروزی به پایان رسیده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما مدل موفقی از یک کشور اسلامی را تولید کرده که توانسته در همه میدان‌های نبرد با ماهیت‌های متفاوت نه تنها از غلبه دشمنان بر مسلمانان جلوگیری کند، بلکه طعم شکست را بر آنها تحمیل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین سلامی در سخنانی در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: 35 سال پیش زمانی که امام خمینی (ره) مسلمانان جهان را با تکیه بر آیات قرآن به جهاد علیه مستکبران دعوت کرد، آنها را به آزادی و نجات از اسارت و بردگی جهان مدرن فراخواند. وقتی امام در آن روزهای سخت به بازیابی موقعیت دینی و تاریخی‌شان آنها را دعوت کرد، آن زمان شرایطی بود که جهان اسلام به محیطی سرد و به صحنه بازی برای استراتژی قدرت‌های سلطه‌گر تبدیل شد و هویت ژئوپولوتیک جهان اسلام در منظومه ژئوپولیتیک مستکبران تعریف شد. در آن زمان امام یک قدرت و تمدن جدید به نام اسلام را در فضای ذهن و دل جهان اسلام طنین انداز کرد.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، نظم جهان دچار یک چالش و شوک شد، چون تحول ژئوپولوتیک به مفهوم تغییر یک واحد جغرافیایی یا گسترش میدان تاثیر یک هویت سیاسی که انقلاب اسلامی توانست توازن قوا را در جهان بر هم بریزد و این تحول را ایجاد کند. از آن روز که صحنه جغرافیایی جهان اسلام تحول اساسی به خود یافت میدان درگیری‌های عمده جهانی در منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و جهان اسلام شد و علت آن بود که غرب پیام تولد تمدن جدید اسلام را از طریق شعله‌های فروزان بیداری اسلامی به گوش خود شنید.

سلامی افزود: محیط تعادل قوای جهانی این بار با محوریت اسلام دستخوش تحول شد و از یک سو یک مرگ مارکسیستی که تجلی آن فروپاشی شوروی و از سوی دیگر یک ایدئولوژی جدید به نام اسلام متولد شد که در روزهای تولدش توانست بر آمریکا غلبه کند. آنچه که باعث شد جهان اسلام میدان برخورد شود و به تدریج جهان اسلام از تماشاگر میدان به بازیگر فعال و قدرتمند تبدیل شود، عناصری است که اضلاع اصلی جهان اسلام را می‌سازد و این اضلاع که همان اسلام، ژئوپولوتیک و امنیت هستند، توانستند آن را به عنوان نیروی پیشران و نهفته در آورند اما در میان این عناصر اسلام از همه آفرینشگران قدرت بیشتری دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی گفت: ژئوپولیتیک مفهومی محوری است که نیازمند یک ایدئولوژی برای احیا است. مصر تا وقتی به مدار غیراسلام به عنوان لنگرگاه امنیتی آمریکا بر رژیم صهیونیستی عمل می‌کرد، از یک ژئوپولیتیک مرده برخوردار بود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام نقطه قوت ارزش‌های پنهان به شمار می‌رود گفت: اسلام مرزها را نادیده می‌انگارد چرا امروز می‌توانیم همه نقاط مورد سلطه ژریم صهیونیستی با هر حجمی از آتش را ویران کنیم. چه چیز به ما این قدرت را داده است و چرا آرمان درست مثل آرمان یک فلسطینی است و چرا دوست داریم در راه آرمان فلسطین فدا شویم. اینها فقط به خاطر اسلام است. اسلام است که به ما این آرزو و آرمان و انگیزه را می‌دهد که ما ظرفیت لازم را برای انهدام رژیم صهیونیستی فراهم کنیم و دست‌هایمان برای روز حادثه روی ماشه باشد.

سلامی ادامه داد: اسلام منبع قوی قدرت است. ما در میدان‌های سخت دشمنان را شکست دادیم. انقلاب ما مدل موفقی از یک کشور اسلامی را تولید کرده که توانسته در همه میدان‌های نبرد با ماهیت‌های متفاوت نه تنها از غلبه دشمنان بر مسلمانان جلوگیری کند، بلکه طعم شکست را بر آنها تحمیل کند. ما یک جنگ 8 ساله را که با مدیریت آمریکا و پشتوانه قدرت‌ها و کشورهای وابسته بود، با موفقیت به پایان رساندیم. این یک مدل است. ظرفیت استکبار برای پیروزی به پایان رسید. ما توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم. جنگ روانی، تهاجمات سیاسی، فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی و... را که هرکدام بزرگترین قدرت‌های جهانی را از پای در می‌آوردند اداره کردیم. همچنین می‌توانیم به صحنه درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله جوان نیز نگاه کنیم که چگونه ارتش افسانه‌ای تاریخ همانند یخ ذوب شد.

عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها قدرت تسلط بر سوریه را از دست داده‌اند. این یک حجت بزرگ است. امروز ما دارای تکنولوژی‌های پیشرفته هستیم در حالی‌که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند دانشمندان ما را ترور کنند. آمریکا ممکن است قدرتمند نشان داده شود اما اینها تعیین کننده نیست و مسلمانان با اینکه در موازنه قدرت در طراز پایین‌تری هستند، اما وقتی عمل می‌کنند، مصداق آیه کم من فئة قلیله هستند. و این نشان می‌دهد که ما در مسیر معکوس‌سازی قدرت هستیم. مسلمانان اگر اشتباه کنند شکست می‌خورند. اگر دوست و دشمن را جابه‌جا ببینند، اگر وحدت جهان اسلام را از دست بدهند، اگر در باشگاه قدرت‌های بزرگ بازی کنند، این خطر بزرگی است که پیروزی‌های آنها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N175044

وبگردی