آفتاب

بروجردی: اشتون اشتباه خود را جبران کند/ اروپایی ها از اقدامات زیانبار بپرهیزند

بروجردی: اشتون اشتباه خود را جبران کند/ اروپایی ها از اقدامات زیانبار بپرهیزند

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ملاقات اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی افراد در سفارت اتریش در جریان سفر به تهران گفت که خانم اشتون اشتباه کرد و باید آن را جبران کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علاء الدین بروجردی» روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در این باره افزود: من صبح امروز وارد تهران شدم و این خبر را از رسانه ها شنیدم؛ فکر می کردم خانم اشتون باهوش تر از آن باشد که در این دام قرار گیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این اقدام را با توجه به تجربه خانم اشتون در پارلمان اروپا غیرقابل قبول دانست و محکوم کرد.

بروجردی افزود: ملت و مسوولان ما عکس العمل به حقی داشتند و او نباید دست به این اقدام می زد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گزارش وزارت امورخارجه در این باره اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش، این دیدار در برنامه رسمی خانم اشتون نبود و از آنجا که در جریان سفر مقامات کشورهای دیگر سفارتخانه ها به طور معمول ضیافتی ترتیب می دهند سفارت مربوطه باید مسوولیت آن را برعهده بگیرد.

بروجردی به تذکر داده شده به کشورهای اتحادیه اروپا درباره پرهیز از انجام ملاقات های غیرمتعارف اشاره کرد و افزود: توصیه ما به وزارت خارجه این بود که سفرای اروپایی در تهران و همچنین سفرای ما در خارج در این زمینه توجیه باشند که اشتباهات قبل تکرار نشود.

بروجردی به کشورهای اروپایی و سایر کشورها توصیه کرد که اگر به فکر توسعه روابط با ایران هستند از چنین اقداماتی که زیان بار است بپرهیزند زیرا ملت ایران روی این موضوعات حساس است.

وی تاکید کرد: هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران این روش را قبول ندارد و این اقدام از طرف همه مسوولان و ملت ما غیرقابل قبول و محکوم است.

خبر در حال تکمیل است.

سیام(3)**2025**9132**1572
کد N175030

وبگردی