آفتاب
ویكتور یانوكوویچ:| 152665

رئیس‌جمهوری قانونی اوكراین هستم

رئیس‌جمهوری قانونی اوكراین هستم

یانوكوویچ تاكید كرد كه بر اساس قانون اساسی اوكراین همچنان رئیس‌جمهوری مشروع این كشور است.

«ویكتور یانوكوویچ» رئیس‌جمهوری اوكراین امروز – سه‌شنبه – در جمع خبرنگاران گفت كه افسران و سربازان اوكراینی كه به سوگند خود وفادار هستند، به دستورات جنایتكارانه دولتی كه به دنبال كودتا در این كشور روی كار آمده است، عمل نخواهند كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، یانوكوویچ تاكید كرد كه بر اساس قانون اساسی اوكراین همچنان رئیس‌جمهوری مشروع این كشور است.

وی طی بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام كرد: «من هنوز زنده بوده و همچنان رئیس‌جمهوری قانونی اوكراین هستم.»

یانوكوویچ همچنان از مقام‌های غربی كه دولت جدید در كی‌یف را به‌رغم شیوه‌‌ای كه روی كار آمده است، به رسمیت شناخته‌اند انتقاد كرد.

وی در این‌باره گفت: «آیا چشمانتان را بسته‌اید، آیا فراموش كرده‌اید فاشیسم چیست.»

رئیس‌جمهوری بركنار شده اوكراین همچنین از تصمیم واشنگتن برای اعطای وام یك میلیارد دلاری به مقام‌های جدید كی‌یف انتقاد كرده و تاكید كرد كه قانون آمریكا حمایت مالی از دولت‌هایی كه در جریان كودتای نظامی روی كار آمده و دولتی مشروع را ساقط كرده‌اند، منع می‌كند.

وی افزود كه استانداردهای زندگی شهروندان اوكراینی به دلیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی كه دولت برای تضمین كمك‌های مالی غرب ناچار به اتخاد آن خواهد بود، روند نزولی خواهد داشت.

یانوكوویچ با بیان این پیش‌بینی كه مقام‌های جدید كی‌یف احتمالا وی و روسیه را مسئول این بحران اقتصادی معرفی خواهند كرد، تاكید كرد كه این نتیجه‌گیری نادرست است.

وی با اشاره به تحولات شبه‌جزیره كریمه، گفت كه دولت غیرقانونی، حتی به توسل به زور و سلاح نیز دستاوردی نخواهد داشت.

یانوكوویچ در ارتباط با همه‌پرسی كه قرار است یكشنبه ماه مارس در ارتباط با آینده شبه جزیره كریمه برگزار شود، موضع خاصی اتخاذ نكرد.

کد N175000

وبگردی