آفتاب
حسینی‌بوشهری:

محبت، نقش تاثیرگذاری در تبلیغ دین دارد

محبت، نقش تاثیرگذاری در تبلیغ دین دارد

مدیر حوزه‎های علمیه کشور، برخورد با عطوفت را مهمترین راه برای شروع کار تبلیغی دانست.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور، برخورد با عطوفت را مهمترین راه برای شروع کار تبلیغی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی‌بوشهری در همایش کاربردی بشیران جوان، در مرکز همایش‎های دفتر تبلیغات اسلامی در قم، گفت: برای بیان جایگاه تبلیغ باید به روایات و آیات الهی در این زمینه رجوع کرد که با رجوع به سخنان پیامبر و ائمه اطهار(ع) تکلیف ما طلاب در این زمینه روشن خواهد شد.

وی افزود: جایگاه تبلیغ در اسلام به حدی است که اگر آن را از بدنه حوزه بگیرند، دیگر چیزی از آن در بین مردم نخواهد ماند، زیرا دوام دین با تبلیغ در بین مردم صورت می‎گیرد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور خطاب به مبلغان گفت: طلاب و مبلغان باید در نخستین گام به دنبال کسب دانش و دانش‌افزایی باشند؛ نقشه لازم جهت فعالیت‎های تبلیغی و شناخت نیازهای روز و پیش بینی حوادث از دیگر بایسته‎های تبلیغ است.

وی خداترسی را مبنای اصلی طلبگی ذکر کرد و افزود: شهامت در حق‌گویی و همچنین ارتباط موثر با جوانان از مهمترین ویژگی‌های یک مبلغ است و اگر از این مسئله غفلت شود، توفیقی کسب نخواهیم کرد.

معاون جامعه مدرسین با بیان این‌که «برخورد محبت‌آمیز با مردم نقش بسیار مهمی در توفیق تبلیغ دارد» بیان کرد: پیامبر‌(ص) در این عرصه اسوه همه مبلغان است، زیرا ایشان در حالی رحمة‎للعالمین بودند که خودشان فرمودند که هیچ پیامبری(ص) به اندازه من اذیت نشد، ولی هیچ گاه برخورد مهربانانه با مردم را فراموش نکردند.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر این‌که «امروزه با دنیایی مواجهیم که خطرات زیادی را برای اسلام به دنبال دارد» تصریح کرد: امروز حتی کلیسا هم اسلام را به عنوان مهمترین تهدید برای خود می‌داند؛ ولی نباید از این نکته غافل شویم که تکفیری‌ها نیز سرسخت‌ترین دشمنان ما هستند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: در روایات ما آمده است که مبلغان از منبرهای نور بالا می‌روند؛ زیرا قدم‌های آنان ناصحانه و خیرخواهانه است، امر می‌کند به آنچه خدا دوست دارد و بندگان خدا را نهی می‌کند از آنچه خدا از آن بیزار است.

حسینی‌بوشهری با بیان این‌که «در تبلیغ دین باید با تکیه به منابع قرآنی و روایی مباحث دینی را مطرح کنیم» گفت: مناسب نیست که برخی از افراد بسیاری از احکام اسلامی را با توجه به برخی از مباحث بیرونی از جمله پزشکی و... توجیه کنند چراکه ممکن است روز دیگر یک نظریه پزشکی خلاف این مسئله عنوان شود.

وی افزود: ما نمی‎توانیم احکام دین را معطل و متوقف به این مسائل کنیم که البته قطعا چنین مباحثی نیز در حکم الهی احکام لحاظ شده است، ولی نوع بیان ما نباید متوقف بر آن مباحث باشد؛ زیرا این شکل از تبلیغ و کتاب نگاری در بلند مدت جواب نمی‎دهد.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «امام حسن مجتبی‌(ع) به دنبال تربیت مبلغ بودند و راه‌های ارتباط موثر با مردم در تبلیغ را بیان می‌کردند» گفت: این خصلت از خصایل پیامبر‌(ص) و امام علی‌(ع) هم بود.

انتهای پیام

کد N174921

وبگردی