آفتاب

دومای روسیه پیش‌نویس الحاق کریمه به خاک خود را بررسی می‌کند

دومای روسیه پیش‌نویس الحاق کریمه به خاک خود را بررسی می‌کند

دومای روسیه 21 ماه جاری میلادی (مارس) نشستی را درخصوص بررسی پیش‌نویس قانون پیوستن شبه‌جزیره کریمه به این کشور بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اخبار مسکو، یکی از اعضای دومای روسیه امروز (سه‌شنبه) در میان جمعی از خبرنگاران اعلام کرد که دومای روسیه 21 ماه مارس (اول فروردین) نشستی را با هدف بررسی پیش‌نویس قانون اراضی‌ای که ساکنان آن به پیوستن به روسیه تمایل دارند، برگزار خواهد کرد.

بر اساس این قانون که پیش‌نویس آن توسط اعضای حزب "روسیه عادل" تهیه شد، روسیه می‌تواند با الحاق اراضی وابسته به کشورهای دیگر که قدرت و حکومتی قادر به حمایت از شهروندانشان ندارد، موافقت کند به شرطی که بیشتر ساکنان این اراضی با پیوستن به روسیه موافق باشند.

پیشتر سرگئی میرونف،‌ رئیس حزب روسیه عادل در دوما اعلام کرد که دوما پیش‌نویس قانون پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه را هفته آینده بررسی خواهد کرد.

پارلمان کریمه اخیرا تصمیم گرفت همه‌پرسی‌ای را در تاریخ 16 مارس درخصوص آینده این منطقه که با باقی ماندن در اوکراین به ویژه بعد از تغییر مقامات آن مخالف است، برگزار کند.

از سوی دیگر شبکه المیادین اعلام کرد که پارلمان اوکراین نشست فوق‌العاده‌ای را با هدف لغو همه‌پرسی کریمه و انحلال پارلمان برگزار می‌کند.

منابع اوکراینی نیز از ارسال تجهیزات نظامی روسیه به شبه‌جزیره کریمه از جمله موشک‌اندازهای نوع گراد و هلی‌کوپتر خبر دادند.

انتهای پیام

کد N174839

وبگردی