آفتاب
معاون اداره کل اوقاف استان تهران:

29 میلیاردریال برای کمک به ایتام و فقرای استان تهران هزینه شده است

29 میلیاردریال برای کمک به ایتام و فقرای استان تهران هزینه شده است

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران گفت: در استان تهران 29 میلیارد ریال برای کمک به ایتام و فقرا در راستای اجرای نیات امینانه واقفین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی در مراسم طرح "دست‌های مهربانی" در پاکدشت با اشاره به این‌که «امروز تمام درآمدها و هزینه‌کردهای موقوفات به برکت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به طور شفاف قابل رصد است» گفت: امروز هر جای کشور مبلغی به حساب موقوفی واریز شود یا از آن هزینه گردد، برای هر مسئولی قابل مشاهده است و این شفاف‌سازی در ارتباط با موقوفات در سال‌های اخیر توسط سازمان اوقاف شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که «این کار زمینه هر نوع سوء‌استفاده از موقوفات را از بین برده است» گفت: در سال 92، 29 میلیارد ریال برای کمک به ایتام و 2/5 میلیارد ریال برای کمک به سالمندان، مستمندان و افراد بی‌بضاعت، 530 میلیون ریال جهت کمک به بیوه زنان و زنان بی‌بضاعت و سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان در استان تهران از محل اجرای نیات واقفین هزینه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران همچنین با اشاره به این‌که «حدود 75 درصد شهر پاکدشت موقوفه است که آن هم به نیت کمک به ایتام وقف شده است» افزود: در استان تهران طرح "دست‌های مهربانی" به صورت نمادین در این شهر برگزار می‌شود و هم‌اکنون در تمامی ادارات اوقاف نیز این طرح در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا امام جمعه شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: امروز دستگاه وقف در بهترین شرایط موجود در خدمت مردم، مسئول اجرای نیات واقفین و دستگاه زیرنظر مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی در مراسم طرح دست‌های مهربانی با تجلیل از واقفین خیراندیش و خدمات سازمان اوقاف در راستای کمک به ایتام و نیازمندان، افزود: امروز اوقاف در خدمت مردم و مسئول اجرای نیات واقفین برابر شرع و عرف است و من شرایط حاضر را بهترین شرایط برای دستگاه وقف می‌دانم.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی، گفت: ایشان همواره به پیوست فعالیت‌های فرهنگی در کنار سایر فعالیت‌ها تاکید کرده‌اند و اوقاف نیز باید توجیهات فرهنگی را در کنار سایر خدمات و فعالیت‌هایش قرار دهد که نوعی ترجمه از پیوست فرهنگی مدنظر رهبری است.

امام جمعه شهرستان پاکدشت با تاکید بر این‌که «باید یاد و خاطره واقفین خیراندیش را گرامی بداریم» گفت: تمام دستگاه‌ها باید سازمان اوقاف را در احیای حق و حقوق موقوفات یاری کنند تا بتوانیم حقوق موقوفات را به طور کامل بگیریم و در راستای اجرای نیات واقفین هزینه کنیم.

وی همچنین یادآور شد:‌ در شهرستان پاکدشت بیش از هزار یتیم داریم که متاسفانه این رقم در حال افزایش است.

لزومی با بیان این‌که «اداره اوقاف با ارائه گزارش سالانه از خدمات شایسته خود جایی برای بهانه‌گیری برخی افراد باقی نگذارد» گفت: اگر مردم را نسبت به آنچه انجام داده‌ایم در بی‌خبری قرار دهیم باید انتظار برخی سخنان را نیز داشته باشیم، بنابراین باید گزارش دقیق سالانه به دفاتر ائمه جمعه بدهیم تا آنها با استفاده از تریبون و اثرگذاری خود از خدمات اوقاف برای مردم بگویند.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: در روایات و سفارشات ائمه (ع) برای سرپرستی و رسیدگی به وضع ایتام بسیار سخن گفته شده که امیدواریم افراد خیر و نیکوکار به صحنه بیایند و دست آنها را بگیرند که چیزی بالاتر از کمک به ایتام آل محمد (ص) نیست.

انتهای پیام

کد N174753

وبگردی