آفتاب

ساخت 72 نیروگاه اتمی در جهان طی یک سال

ساخت 72 نیروگاه اتمی در جهان طی یک سال

تهران- ایرنا- سازمان بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: در سال گذشته میلادی ساخت 72 نیروگاه هسته ای جدید در جهان آغاز شد که احداث این تعداد نیروگاه اتمی طی 25 سال گذشته در جهان بی سابقه بوده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، ساخت 72 نیروگاه هسته ای طی یک سال بیشتر از مجموع تمامی نیروگاه های هسته ای است که از سال 1989مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: از مجموع 72 نیروگاه هسته ای که درسال 2013میلادی ساخت آن آغاز شده 30 نیروگاه متعلق به چین است.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بین المللی انرژی اتمی در حال حاضر 437 نیروگاه هسته ای فعال در جهان وجود دارد و گفته می شود که این تعداد تا سال 2030 میلادی به طور قطع دو برابر خواهد شد.

آمار بیانگر آن است که چین با در حال احداث داشتن 30 نیروگاه هسته ای بزرگترین کشور به لحاظ تعداد نیروگاه های هسته ای در حال احداث محسوب می شود.

صنایع هسته ای چین بخش عمده ای از نیروگاه های اتمی جهان را تشکیل می دهد.

این گزارش می افزاید: انگلیس نیز با هدف کاهش گازهای گلخانه ای تصمیم دارد با ساخت نیروگاه های جدید هسته ای، نیروگاه های گازی این کشور را تعطیل کند.

در حال حاضر کشورهای روسیه سفید، ترکیه، ویتنام و لهستان نیز قصد دارند به منظور قطع وابستگی به گاز روسیه، از انرژی نیروگاه های هسته ای بهره برداری کنند.

بنابراعلام سازمان بین المللی انرژی اتمی، عربستان سعودی نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان قصد احداث حداقل 15 نیروگاه هسته ای در این کشور دارد.

اروپام 1583 ** 1064
کد N174691

وبگردی