آفتاب
مبلغی:

تکفیری‌ها، جهان اسلام را به اسفناک‌ترین شرایط می‌برند

تکفیری‌ها، جهان اسلام را به اسفناک‌ترین شرایط می‌برند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه همراهی تکفیری‌ها با دشمنان اسلام، مسلمانان را به سمت اسفناک‌ترین شرایط می‌برد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه همراهی تکفیری‌ها با دشمنان اسلام، مسلمانان را به سمت اسفناک‌ترین شرایط می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست " سیدجمال‌الدین اسدآبادی پیشگام بیداری اسلامی" در مدرسه علمیه معصومیه قم، افزود: در شرایطی که افراد تکفیری بی منطق در ساحت جهان اسلام، در مقابل نیروهای امت‌خواه، قرار گرفته‌اند امروز انقلاب اسلامی بیشتر درگیر ایجاد وحدت میان جهان اسلام و رفع مشکلات آنها است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: امروز "حرکت جهان اسلامی" شاهد نوعی فقر ادبیات از نوع منظومه‌ای هست.

مبلغی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی به دلیل وضعیت و عظمت انقلاب به طور طبیعی برخی شخصیت‌های الگو، مانند سیدجمال اسد آبادی کمتر در کانون توجه قرار گرفته‌اند، ولی امروز همین انقلاب اسلامی می‌رود تا سیدجمال را به صحنه الگو در بحث وحدت جهان اسلام بازگرداند.

وی یادآورشد: شعار اتحاد و وحدت اسلامی از ابتکارات سید جمال بود و حول محور ایشان گروه‌های مختلفی شکل گرفته‌اند و این نگاه تاثیرگذار و پرنفوذ ایشان در نسل‌های بعد از خود نیز ادامه پیدا کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که «سید جمال الدین اسدآبادی مبتکر و مبدع اصلی وحدت اسلامی در سطح بین المللی است» گفت: مرحوم سید جمال از جمله شخصیت‌های الگوی جهان اسلام در بحث وحدت اسلامی است که با گذشت زمان نه تنها الگو بودن وی کهنه نشده، که نگاه نافذ و عمیق ایشان هر روز تبلور بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاهکارها و ابعاد عظیم حرکت سیدجمال این بود که ایشان با وجودی که یک عالم بزرگ شیعی ایرانی بود با پا گذاشتن به ساحت جهان اسلام، سعه وجودی پیدا کرد و با وجود شیعه بودن، در مسائل اجتماعی هیچگاه با مارک مذهبی ظهور و بروز پیدا نکرد.

مبلغی، "ایجاد شعار و خلق ادبیات تاثیرگذار"، " کادر سازی"، "تمرکز اصلی بر مردم همراه با استفاده از سیاستمداران"، " انتخاب فرصت‌های مناسب جهان اسلام به عنوان کانون فعالیت خود" و " تکیه بر هویت اسلامی" و عدم ورود به اختلافات مذهبی را از جمله مهمترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های سید جمال الدین اسد آبادی ذکر کرد.

وی همچنین تسلط به زبان عربی ( که زبان بخش اعظمی از امت اسلامی است) را از دیگر رموز موفقیت سید جمال دانست و از اینکه امروز تلاش جدی در سطح حوزه برای تسلط محققان به این زبان صورت نمی‌گیرد، اظهار تاسف کرد و گفت: زبان عربی امروز بسیار بیشتر از زمان سید جمال مورد نیاز است.

انتهای پیام

کد N174684

وبگردی