آفتاب

ونزوئلا: سخنان جو بایدن ˈحمله مستقیمˈ به دولت و ملت ما بود

ونزوئلا: سخنان جو بایدن ˈحمله مستقیمˈ به دولت و ملت ما بود

مادرید - ایرنا - ونزوئلا سخنان انتقاد آمیز روز یکشنبه ˈجو بایدنˈ معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد ˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری ونزوئلا را ˈحمله مستقیمˈ به این کشور آمریکای لاتین خواند.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، دولت ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد: ونزوئلا به طورˈقاطعˈ از سخنان بایدن به این دلیل که بی احترامی به حاکمیت ونزوئلا و یک ˈحمله مستقیمˈ به ملت این کشور است، انتقاد می کند.

ونزوئلا درحالی چنین بیانیه ای را صادر کرد که بایدن روزیکشنبه درمصاحبه با روزنامه ˈ ال مرکوریوˈ شیلی گفته بود مادورو سعی کرده با ˈدروغ پردازیˈ در رابطه با توطئه های کاملا ˈدروغ و عجیبˈ از سوی آمریکا، ˈذهن مردم ˈ را منحرف کند.

بر اساس این گزارش، بایدن همچنین گفته بود مادورو باید به حرف ملتش گوش دهد و از دیگر رهبران که با سرکوب ها در کشورهای آمریکایی مبارزه کردند عبرت بگیرد در غیر این صورت، همان ˈنا عدالتیˈ هایی که علیه آنها جنگیدند را تکرار خواهد کرد.

دولت ونزوئلا در این راستا، با انتقاد از نگرانی مظنون بایدن به دلیل عملکرد نیروهای امنیتی ونزوئلا تصریح کرد: ما مطمئن هستیم اگر ارگان های امنیتی آمریکا با بی ثبات کنندگان روبرو می شدند، تعداد کشته شدگان و مجروحان بی شمار می بود.

دولت ونزوئلا در ادامه می افزاید: آمریکا اصلی ترین ترویج دهنده خشونت در سطح جهانی، و آغاز کننده جنگ ها به دلیل منافع اقتصادی، مخترع سلاح های کشتار جمعی و مسوول کشته شدن هزاران غیر نظامی در جهان است و نمی تواند اعتراضی نسبت به حقوق بشر در ونزوئلا داشته باشد.

ونزوئلا همچنین تصریح کرد: افرادی که از سوی افراطی ترین جناح راستگرای ونزوئلا تحریک می شوند، از سوی آمریکا تامین مالی می شوند تا علیه آرامش ملت ونزوئلا توطئه کنند.

اروپام **1234**1485 ** 1064
کد N174557

وبگردی