آفتاب

انگلیس امروز میزبان مذاکرات در مورد بحران اوکراین

انگلیس امروز میزبان مذاکرات در مورد بحران اوکراین

لندن امروز (سه‌شنبه) میزبان نشست شرکای بین‌المللی برای مذاکره درباره تحریم‌های احتمالی علیه روسیه به دنبال تحرکات نظامی در اوکراین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه نیروهای وفادار به روسیه به دنبال سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین کنترل شبه جزیره خودمختار کریمه را به دست گرفتند، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد، اگر مسکو در پی مشروعیت دادن به الحاق کریمه به مسکو در رفراندوم 16 مارس سال جاری میلادی است، با پیامدهای بیشتری مواجه می‌شود.

کامرون به عنون نخستین گام به پارلمان گفت، تمهیدات لازم برای نشست "گروه 8" در بندر سوچی روسیه به تعلیق درآمده، مذاکرات درباره صدور ویزا از جانب اتحادیه اروپا برای تجار روس متوقف شده و انگلیس هیچ وزیر یا عضو خاندان سلطنتی را برای پارالمپیک سوچی اعزام نخواهد کرد.

اگر هیچ ارتباطی میان روسیه و دولت جدید اوکراین به وجود نیاید، اتحادیه اروپا فورا گام دوم را اجرا خواهد کرد که شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر مقام‌های ارشد به روسیه می‌باشد.

کامرون به نمایندگان پارلمان گفت: ما به صورت فشرده و از نزدیک با شرکای آمریکایی، اروپایی و بین‌المللی خود همکاری می‌کنیم تا فهرستی را از افراد، تحریم‌ها و همچنین اقدامات لازم علیه یانوکوویچ و اطرافیانش آماده کنیم و این مسائل موضوع اصلی نشست امروز شرکای بین‌المللی در لندن خواهد بود.

کامرون متعهد شد، اتحادیه اروپا به عنوان گام بعدی تحریم‌های گسترده‌ای را در نظر گرفته است.

وی هشدار داد: چنین تحریم‌هایی، پیامدهایی برای بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس خواهد داشت. اما همانطور که قبلا گفتم بی‌تفاوت ماندن نسبت به این تهاجم پیامدهای بیشتری به بار می‌آورد.

وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد، هواپیمای شناسایی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس برای نظارت بر وضعیت اوکراین اعزام شده است.

هواپیمای سیستم اخطار و کنترل هوابرد نیز قرار است بزودی اعزام شود.

انتهای پیام

کد N174547

وبگردی