آفتاب

رد احتمال تروریست بودن دو مسافر هواپیمای گمشده شده مالزی

رد احتمال تروریست بودن دو مسافر هواپیمای گمشده شده مالزی

خبرگزاری رویترز با انتشار جزئیاتی بیشتر در خصوص ادعای بی‌بی‌سی مبنی بر ایرانی بودن دو نفر از مسافران هواپیمای گمشده شده مالزی به نقل از پلیس تایلند اعلام کرد: دو تن از مسافران با پاسپورت‌های دزدی وارد هواپیما شده‌ اما دخالتی در فعالیت‌های تروریستی نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس بین‌الملل روز یکشنبه تایید کرد که دست کم دو تن از مسافران پرواز کوالالامپور پکن که روز شنبه در آسمان ویتنام ناپدید شد با پاسپورت‌های دزدی وارد این هواپیما شده‌اند که احتمال حمله به هواپیما را افزایش می‌دهد.

پلیس تایلند و بازرسان پلیس بین‌الملل از دو آژانس هواپیمایی در پاتایا یکی از شهرهای تایلند در مورد فروش بلیط به دو مسافر این پرواز که از پاسپورت‌های دزدی استفاده می‌کردند بازجویی کردند.

رییس پلیس پاتایا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در این باره گفت: ما تاکنون به اطمینان نرسیده‌ایم اما شواهد به دست آمده این نظریه را که دو مسافر مذکور در فعالیت های تروریستی دست داشته‌اند را نقض می‌کند.

وی همچنین گفت که هر دو بلیط تهیه شده برای این مسافران توسط دو ایرانی به پایین‌ترین قیمت خریداری شده است.

وی افزود: پلیس امیدوار است بتواند از یکی از این دو مرد ایرانی که پول بلیط‌ها را پرداخت کرده است بازجویی کند. به گفته وی، او در پاتایا بوده است.

رییس پلیس پاتایا گفت که دومین ایرانی که با نام کاظم علی شناخته می‌شود به صورت تلفنی این بلیط‌ها را از یک آژانس مسافرتی در این جزیره رزرو کرده بود. گفته می‌شود که علی در ایران به سر می‌برد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما همچنین در خصوص زوایای دیگر این حادثه شامل احتمال دخالت این دو مرد در قاچاق انسان تحقق می‌کنیم چون علی با این آژانس مسافرتی ارتباط داشته و از طریق آن بلیط‌ها را تهیه کرده است که احتمال می‌رود بلیط‌ها برای دو تبعه ایرانی خریداری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو مسافر هواپیمای گمشده مالزی با پاسپورت‌های دزدی ایتالیایی و اتریشی سوار این هواپیما شده‌اند. یک مرد ایتالیایی سال گذشته در جزیره پوکت تایلند گزارش دزدی پاسپورت خود را اعلام کرده بود و گزارش دزدی دیگر پاسپورت نیز در سال 2012 اعلام شده بود.

انتهای پیام

کد N174486

وبگردی