آفتاب

بحران سوریه از زبان آمار

بحران سوریه از زبان آمار

با گذشت سه سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه، آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی از عمق فاجعه در این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز درگیری‌ها در این کشور دست کم 140 هزار تن کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده و نمایندگانی در سوریه دارد، اعلام کرد: از 140 هزار سوری کشته شده در درگیری‌های این کشور 55 هزار تن غیر نظامی هستند که نزدیک به 10 هزار تن از این کشته‌ها کودک و بیش از پنج‌هزار تن دیگر زن هستند.

همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر 17 هزار تن نیز در سه سال درگیری در سوریه مفقود شده‌اند و ده‌ها هزار تن در زندان‌ها سرنوشت نامعلومی دارند.

آنتونیو گویتریس، کمیسیونر امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری از تعداد آوارگان افغانستان که بیشترین تعداد آوارگان در جهان را به خود اختصاص داده نیز گذشته است.

بنا به گفته گویتریس، تعداد آوارگان سوری که نام آنها در اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در خارج از این کشور ثبت شده به 550 هزار تن رسیده و شمار کسانی که در داخل سوریه آواره شده‌اند نیز از مرز 6.5 میلیون تن عبور کرده است.

در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اوضاع سوریه را بسیار نگران‌کننده اعلام و تاکید کرده است که مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه با بحران جدی کمبود غذا مواجه هستند.

سازمان ملل نیز در گزارشی تاکید کرد که بحران سوریه موجب از بین رفتن 40 درصد از بیمارستان‌ها، کاهش 35 درصدی تولید ناخالص ملی، سقوط 80 درصدی ارزش پول ملی سوریه و کاهش 96 درصدی صادرات نفت این کشور شده است.

انتهای پیام

کد N174417

وبگردی