آفتاب
افخم در نشست خبری:/2/

هیچ بحثی درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران مطرح نشده است

هیچ بحثی درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران مطرح نشده است

بعد از مدت‌ها که روابط اتحادیه اروپا و ایران به خاطر فشارهای یک طرفه و ناعادلانه تحریم‌ها در حال گشایش است، با ید براساس موازین و چارچوب‌های دیپلماتیک رفتارها صورت گیرد.

سخنگوی وزارت امور‌خارجه گفت: بعد از مدت‌ها که روابط اتحادیه اروپا و ایران به خاطر فشارهای یک طرفه و ناعادلانه تحریم‌ها در حال گشایش است، باید براساس موازین و چارچوب‌های دیپلماتیک رفتارها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در وزارت امور‌خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتشار اخباری مبنی بر تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در پی سفر اشتون به تهران گفت: درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا هیچ گونه بحثی مطرح نشده است.

وی در خصوص دیدار مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با برخی از فعالان حقوق زنان اظهار داشت: برای این دیدار هیچ‌گونه هماهنگی صورت نگرفته بود و ما نیز مراتب ناخرسندی خود را برای این دیدار به سفیر اتریش اعلام کردیم و سفیر اتریش نیز مطابق با موازین دیپلماتیک ابراز تاسف کرده است.

وی ادامه داد: بعد از مدت‌ها که روابط اتحادیه اروپا و ایران به خاطر فشارهای یک طرفه و ناعادلانه تحریم‌ها در حال گشایش است، با‌ید براساس موازین و چارچوب‌های دیپلماتیک رفتارها صورت گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره مفقود شدن هواپیمای مالزیایی و حضور دو سرنشین ایرانی در این هواپیما تصریح کرد: در درجه اول باید مراتب همدردی خود را با خانواده‌های مسافران و خدمه این هواپیما اعلام کنیم. بسیاری از کشورها با دلهره و نگرانی این مسئله را دنبال می‌کنند.

افخم با بیان اینکه اخباری در خصوص حضور چند ایرانی در این هواپیما را دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این مسئله هستیم و مراتب پیگیری و نگرانی خود را به سفارت مالزی اعلام کردیم که آنها اخبار این مسئله را از مقامات مالزیایی دریافت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه ما مراتب اعلام آمادگی برای پیگیری این مسئله را به مقامات مالزیایی نیز انتقال داده‌ایم، اذعان داشت: در این مسئله بحث گذرنامه‌های جعلی و قاچاق انسان که از دغدغه‌های جدی ما است بار دیگر مطرح شد و امیدواریم در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

کد N174404

وبگردی