آفتاب

مرگ مشکوک دانشمند جوان لبنانی و متخصص موشک در آمریکا

مرگ مشکوک دانشمند جوان لبنانی و متخصص موشک در آمریکا

بیروت- ایرنا -«هادی صائب قصب» دانشمند جوان لبنانی که در زمینه سلاح های پیشرفته بویژه موشک تخصص داشت، بطرزی مشکوک در آمریکا و احتمالا با خوراندن سم به قتل رسیده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی النهار در شماره روز سه شنبه خود نوشت که جسد بی جان هادی قصب (23 ساله) متولد شهر کفرشوبای لبنان در خوابگاه دانشجویی خود در دانشگاه ماساچوست آمریکا در حالیکه چند روز از مرگش می گذشت ، پیدا شده است.

خانواده و دوستانش احتمال زیاد می دهند که هادی قصب با خوراندن سم به او به قتل رسیده است.

هادی قصب که در دانشگاه آمریکایی بیروت مشغول تحصیل بود به او یک بورس تحصیلی فوق لیسانس در دانشگاه ماساچوست آمریکا داده شده بود و اما 20 روز قبل ازبازگشت به لبنان، رویای بازگشتش تعبیر نشد.

یکی ازدوستان هادی گفته است: چند روزی بود تلفن هادی زنگ می خورد اما جواب نمی داد و بعداز پیگیری ها جسد بی جان او پنجشنه گذشته در خوابگاه دانشگاه پیدا شد و احتمالا چند روز قبل از کشف جسد مرده است و باید منتظر تحقیقات بود.

در کفرشوبا محل تولد هادی حالتی از غم و اندوه همه مردم را فراگرفته است زیرا او را به هوش و ذکاوت می شناختند و منتظر استقبال ویژه از او بودند و اکنون از دولت لبنان خواستار پیگیری علت مرگ این دانشمند جوان هستند.

« زیاد البرزی» دایی هادی قصب به النهار گفت: هادی یک دانشمند جوان موفق و نابغه بود و بعداز پایان درسش در دانشگاه آمریکایی بیروت به او یک بورس تحصیلی و وعده همکاری با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) را داده بودند.

وی افزود : زمینه فعالیت ها و تحقیقات هادی قصب برغم سن کمش مسائل بسیار پیشرفته نظامی بویژه ساخت موشک بود.

دایی این دانشمند جوان لبنانی اضافه کرد: هادی حاضر نبود بعداز فارغ التحصیلی در آمریکا بماند و با وجود اینکه استادهایش همواره به او نصیحت می کردند که به لبنان بازنگردد، تلاش داشت که بسرعت به خانه اش بازگردد.

قرار است بعداز تحقیقات لازم پیکر هادی قصب به لبنان بازگردانده شود.

هادی قصب فارغ التحصیل سال تحصیلی 2007 تا 2008 از دبیرستان اسلامی « المقاصد» در شهر صیدا در جنوب لبنان است و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت ادامه داد.

آمریکا به این دانشمند جوان لبنانی به دلیل اینکه توانسته بود به موفقیت هایی سریع و مهم در زمینه ساخت سلاح و بویژه موشک دست یابد برای ادامه تحصیلات و تحقیقات، یک بورس تحصیلی داد.

آخرین فعالیت علمی هادی قصب در آزمایشگاه توربین های گازی موسسه فناوری وابسته به دانشگاه ماساچوست بوده که از آن فارغ التحصیل شده است.

خاورم ** 1324
کد N174278

وبگردی