آفتاب
پس از 48 روز دریانوردی

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر صلاله عمان پهلو گرفت

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر صلاله عمان پهلو گرفت

ناوگروه بیست و نهم آموزشی - رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) پس از 48 روز دریانوردی در بندر صلاله کشور عمان پهلو گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ناخدا یکم افشین تاشک - فرمانده ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش - با اعلام این خبر گفت: این ناوگروه با طی بیش از چهار هزار و 919 مایل دریانوردی توانسته است ضمن اسکورت 52 فروند کشتی نفتکش و 48 فروند کشتی تجاری، 195 فروند یگان شناور و پروازی سایر کشورها را در آبهای آزاد رصد کند.

وی، یکی از مهمترین اهداف اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد را تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم کشورمان در پهنه دریاها دانست و خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در همین راستا دو مورد دزدی دریایی را در حین اجرای مأموریت با موفقیت خنثی کرد.

فرمانده ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش با اشاره به همراهی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)‌ با ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش نیز افزود: در راستای ارتقاء سطح آموزش دانشجویان این دانشگاه، برنامه‌های متعددی از جمله عملیات ترک ناو، بقا در دریا، یدک و تبادل انجام شده است.

انتهای پیام

کد N174250

وبگردی