آفتاب
دومین نشست مجمع حقوقدانان حقوق اساسی

امین‌زاده: در فضایی آرام و سازنده به دنبال اجرای اصل 113 قانون اساسی هستیم

امین‌زاده: در فضایی آرام و سازنده به دنبال اجرای اصل 113 قانون اساسی هستیم

دومین جلسه مجمع حقوقدانان حقوق اساسی شامگاه دوشنبه با همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و به ریاست الهام امین‌زاده و با حضور اساتید برجسته حقوق اساسی دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست، موضوع نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی که بر اساس اصل 113 این قانون، مسئولیت آن بر عهده رئیس‌جمهور قرار داده شده است، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور طی سخنانی در این جلسه، با بیان اینکه "در کشورهای مختلف با توجه به نوع سیستم حکومتی‌شان، نهاد خاصی بر حسن اجرای قانون اساسی نظارت دارد"، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نظارت بر اجرای قانون اساسی را به رئیس‌جمهور محول کرده است و با توجه به اینکه بعد از مقام معظم رهبری، عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، رئیس‌جمهور است، رئیس قوه مجریه مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد.

امین‌زاده با اشاره به لزوم اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای اجرایی شدن مفاد قانون اساسی، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی نیز خواستار نتایج عملی جلسات مجمع حقوقدانان در رابطه با چگونگی اجرای اصول قانون اساسی است.

وی همچنین با اشاره به تعامل مفید معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، دیوان عدالت اداری، قوه مقننه و قوه مجریه و اعلام آمادگی آنها برای همکاری در این رابطه، اظهار کرد: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در جهت بررسی و اجرای اصل 113 قانون اساسی در فضایی آرام و سازنده حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست شماری از اساتید برجسته حقوق پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای بررسی و اجرای اصل 113 قانون اساسی مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

کد N174162

وبگردی