آفتاب

نگرانی نهادهای حقوق بشر درباره کمپ های پناهندگان در آمریکا/اعتصاب غذای صدها مهاجر در نورثوست

نگرانی نهادهای حقوق بشر درباره کمپ های پناهندگان در آمریکا/اعتصاب غذای صدها مهاجر در نورثوست

تظاهرات، اعتصاب غذا و بازداشت مهاجران در یکی از کمپ های مهاجران غیر قانونی در نورثوست آمریکا موجب نگرانی نهادهای حقوق بشری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیش از ۳۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی که در بازداشتگاهی در شمال غربی ایالات متحده به‌ سر می برند، از روز یک شنبه در اعتراض به روند اخراج خود از این کشور و نحوه برخورد زندانبانان دست به اعتصاب غذا زده اند.

 از میان هزار و 300 مهاجر غیرقانونی که در بازداشتگاه نورثوست واقع در ایالت واشنگتن آمریکا نگهداری می شوند، ۳۳۰ نفر دست به اعتصاب غذا زده اند. این در حالی است که در ابتدا شمار اعتصاب کنندگان 750 نفر اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، پلیس آمریکا اقدام به بازداشت 150 نفر از این اعتصاب کنندگان و تهدید کرده که اگر آنها به اعتصاب غذای خود ادامه دهند به زور به آنها غذا خواهد داد. آمریکا سابقه به زور غذا دادن به اعتصاب کنندگان را دارد. بر ای مثال در سال گذشته میلادی زندانیان گوانتانامو که در اعتراض به توهین نظامیان آمریکایی به کتاب آسمانی قرآن دست به اعتصاب غذا زده بودند، به زور غذا می خوراند که این اقدام جنجال زیادی را در رسانه ها به وجود آورد.

به نوشته رویترز بازداشت شدگان، علیه بازگردانده شدن به کشورهای خود و همچنین برای بهتر شدن وضعیت کار و تغدیه در بازداشتگاه و بهبود نحوه برخورد زندانبانان اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.

به گفته یک وکیل ایالتی، به این بازداشت شدگان تنها یک دلار در روز دستمزد داده می شود. مشکل آنها مسئله احترام است و می‌گویند که بسیاری از محافظان زبان اسپانیایی نمی دانند و بنا بر این به بازداشت شدگان بی‌توجهی می کنند و تبعیض به‌وجود می آید.

ایالات متحده آمریکا با مسئله حضور حدود ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی در خاک خود روبرو است که بخش اعظم این مهاجران از اهالی مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی هستند.

در همین رابطه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز ۲۹ بهمن ماه نیز بار دیگر تاکید کرد که اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا همچنان درصدر برنامه های داخلی وی قرار دارد.

اصلاح این قوانین مهاجرتی می تواند تسهیل کسب تابعیت آمریکا برای میلیونها مهاجر غیرقانونی را دربر داشته باشد.

کد N174146

وبگردی