آفتاب

درگیری درکشمیر دو کشته بر جای گذاشت

درگیری درکشمیر دو کشته بر جای گذاشت

دهلی نو - ایرنا - دو تن از اعضای یک گروه ستیزه جوی پاکستانی بنام ˈلشکر طیبهˈ از جمله یک فرمانده ارشد آن در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی هند در دره کشمیر کشته شدند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری هند روز سه شنبه اعلام کردند این درگیری عصر دیروز در روستای ˈویلگامˈ در بخش ˈکوپواراˈ در110 کیلومتری سرینگر رخ داد و یک افسر نیروی زمینی هند نیز در جریان آن مجروح شد.

منابع مطلع در سرینگر گفتند که گروه عملیات ویژه پلیس جامو و کشمیر و نیروی زمینی هند عملیات مشترکی را در روستای ویلگام بعداز دریافت اطلاعاتی در مورد حضور عده ای از ستیزه جویان به راه انداختند.

به گفته این منابع، نیروهای هندی اول از ستیزه جویان خواستند که خود را تسلیم کنند ولی آنان به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند و دو تن از آنان در جریان این تبادل آتش کشته شدند.

رییس پلیس منطقه کشته شدن یک فرمانده ارشد لشکر طیبه را تایید کرده و گفت که این عملیات در ساعت دو بعداز ظهر با قتل دومین ستیزه جو بنام ˈابوطاهال ˈ به پایان رسید.

حدود 20 تن از ستیزه جویان در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی هند در دره کشمیر در طول سال جاری کشته و حداقل 12 تن از آنان دستگیر شده اند.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N174063

وبگردی