آفتاب
منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:| 151926

برخی درصدد سوءاستفاده از كوچكترین اشتباه اصلاح‌طلبان هستند

برخی درصدد سوءاستفاده از كوچكترین اشتباه اصلاح‌طلبان هستند

نشریه هرچه می‌خواهد باشد، اما مسئولان باید به آنها به دید یکسان نگریسته و اینگونه نباشد که یک دسته در امان بوده و دسته مقابل لرزان.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان با استفاده از تجربیات گذشته دیگر نباید مرتکب اشتباه شوند، گفت: طیف مقابل زوم کرده تا کوچکترین مورد را زیر ذره‌بین برده و از آن علیه اصلاح‌طلبان استفاده کنند.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا،  در مورد اظهارات رییس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و بیان این خواسته که همراهان دولت نیز از آزادی بیشتری برخوردار باشند، گفت: همانطور که رییس‌جمهور گفتند از کسانی که متولی نظارت بر رسانه‌ها و مطبوعات بوده و احیانا مسئولیت دستگاه قضایی و امنیتی را نیز بر عهده دارند این انتظار می رود که در شرایط کنونی که مردم در صحنه حاضر شده و خواسته‌ها و مطالبات خود را در قالب رای به حسن روحانی اعلام کردند، در برخوردها عادلانه رفتار کرده و مانند گذشته از سیاست یک بام و دو هوا پیروی نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر بنا است آزادی باشد پس حق همگان است که از آن بهره‌مند شوند، اگر قرار است انتقاد آزاد باشد، باید انتقاد همگانی باشد. اگر نظارت صورت می‌گیرد باید همه تحت نظارت باشند نه اینکه یک یا چند روزنامه در امان باشند و بتوانند هر حرف خلاف واقع، دروغ و تهمت بزنند و در مقابل سایر نشریات تحت کنترل شدید بوده و به قول معروف زیر کارد سلاخی نظارت باشند.

وی با انتقاد از برخورد‌های دوگانه دستگاه قضایی در ارتباط با نشریات، اظهار کرد: دستگاه قضایی بیشتر روی یک جریان نظارت دارد و اگر آقایان این بی‌عدالتی را قبول ندارند و ما بدانیم که دستگاهی ناظر بوده و به تمام موارد بررسی می‌کند، از این به بعد موارد توهین، تهمت و عبور از حریم‌های شخصی را استخراج کرده و برای مقامات ذی صلاح ارسال می‌کنیم تا ببینیم با آنها هم برخورد می‌شود یا خیر.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه چرا در یک کشور باید روزنامه‌ای خود را قیم دانسته و خارج از قانون و شرع هر حرفی را که خواست منتشر کند، ادامه داد: عجیب است که برخی از رسانه‌ها دم از مبارزه با استکبار زده و همواره رقیب خود را متهم می‌کنند که به استکبار گرایش دارد، اما هر روز از مطالب آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به نفع خودشان استفاده می‌کنند اما زمانی که یک کلمه در مورد اصلاح طلبان نوشته شود حرف از ارتباط و حمایت مستکبران با اصلاح‌طلبان می زنند و بعد به جمله امام خمینی (ره) استناد می‌کنند که اگر دشمن از شما تعریف کرد باید مراقبت کنید. اما خودشان یک صفحه از مطالب رسانه‌های بیگانه استفاده می‌کنند. این رفتارهای دوگانه جای تاسف دارد و از مقامات این انتظار وجود دارد که مقابل این حق کشی‌ها و بی انصافی‌‌ها را بگیرند.

منتجب‌نیا ادامه داد: برخی از این نشریات از منابع بیت المال استفاده می کنند که حقیقتا رهبری هم با اقدامات آنها موافق نیستند، اما این نشریات رفتارهای خلاف قانون از قبیل تهمت و افترا مرتکب می‌شود که جای تاسف دارد. نشریه هرچه می‌خواهد باشد، اما مسئولان باید به آنها به دید یکسان نگریسته و اینگونه نباشد که یک دسته در امان بوده و دسته مقابل لرزان.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نیز نباید بهانه به دست افراطیون طیف مقابل دهند، اظهار کرد: ما در دوران اصلاحات چوب تندروی برخی از دوستانمان را خورده‌ایم. در آن دوران که مردم امیدوار شده و از اصلاح طلبان استقبال کردند و کمتر از یک سال دو قوه مجریه و مقننه را در اختیار اصلاح‌طلبان قرار دادند، متاسفانه به خاطر تندروی برخی دوستان بهانه به افراطیون داده شد و آنها نیز مبادرت به پرونده‌سازی و سند سازی علیه تمام اصلاح طلبان کرده و به دنبال بسیج کردن افکار عمومی علیه اصلاح‌طلبان بودند.

وی افزود: در پی اشتباه چند نفر از اصلاح طلبان، طیف مقابل توانست از این شرایط برای به حاشیه راندن اصلاح طلبان بهره بگیرد و دولتی را بر سر کار آورد که هم موجب ایجاد مشکلاتی برای اصلاح طلبان شد و هم تا ده‌ها سال آینده کشور را درگیر مشکلات عظیم کرد و تا مدت‌ها باید تاوان آن را پس داد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان با استفاده از تجربیات گذشته دیگر نباید مرتکب اشتباه شوند، گفت: طیف مقابل زوم کرده تا کوچکترین مورد را زیر ذره‌بین برده و از آن علیه اصلاح‌طلبان استفاده کنند.ما مردمی داریم که خمیرمایه آنها تشرع و دین‌داری است از این رو در مصاحبه‌ ها و مطالب خود باید مراقب بود و در تعابیر احساساتی نشد و جملاتی را به کار نبرد که احساسات دینی مردم را جریحه‌دار کنیم. در‌چند ماهه اخیر دو نشریه به خاطر مسائل دینی توقیف شده‌اند از این جهت نباید کوچکترین بهانه‌ای را به طیف مقابل داد.

منتجب‌نیا تصریح کرد: هرچه جلوتر می‌رویم فضا حساس‌تر خواهد شد و رقبای ما در حال کار کردن هستند، از این رو باید بیشتر مراقب بود تا کوچکترین بهانه ای برای سوءاستفاده به آنان ندهیم.

کد N173947

وبگردی