آفتاب

العربی: مبارزه به شیوه گاندی راه اسقلال فلسطینی‌ها است

العربی: مبارزه به شیوه گاندی راه اسقلال فلسطینی‌ها است

دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده مردم فلسطین به آزادی دست یابند مبارزه و مقاومت به شیوه گاندی را راه استقلال و آزادی فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی،‌ دبیرکل اتحادیه عرب در نشست مشترک این اتحادیه با کمیته مسئول حقوق ملت فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده مردم فلسطین به آزادی دست یابند و قوانین بین‌المللی در ابین خصوص اجرایی شود.

وی تاکید کرد: موضع کشورهای عربی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 است و تمامی کشورهای عربی برای محقق ساختن این هدف تلاش می‌کنند.

العربی خاطرنشان کرد که این نشست با هدف اجرایی کردن مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل که سال 2014 را سال "همبستگی با مردم فلسطین" اعلام کرده، است.

وی در سخنان خود تاکید کرد که هدف این نشست تحکیم تعهدات بین‌المللی در قبال مساله فلسطین و حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 با پایتختی قدس است.

نبیل العربی در ادامه خواهان برگزاری نشست بین‌المللی حمایت از فلسطینی‌ها شده و عنوان داشت: نشست بین‌المللی یکی از راه‌ها برای حل و فصل مساله فلسطین است.

دبیرکل اتحادیه عرب عنوان داشت: چند گزینه در مقابل فلسطینی‌ها برای رسیدن به استقلال وجود دارد که برخی از این راه‌ها مورد بررسی قرار گرفته اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که تاکنون مورد مناقشه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اقدام برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا برای تحریم کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان یهودی‌ اظهار کرد که این اقدامات عملا بر رژیم صهیونیستی تاثیر خود را گذاشته است.

العربی همچنین عنوان داشت: مقاومت مسالمت‌آمیز به شیوه گاندی که هند را از اشغال انگلیس نجات داد، یکی از راه‌های فلسطینی‌ها برای استقلال است.

از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنان خود در افتتاحیه سیزدهمین دوره شورای انقلابی جنبش فتح اظهار کرد: مسائل برای دستیابی به حل و فصل نهایی در جریان مذاکرات مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما از تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 کوتاه نخواهیم آمد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانم اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت بشناسم و امکان ندارد که بخواهم به این مساله فکر کنم و این امر علی‌رغم اعمال فشارهای بسیاری از که علیه ما صورت می‌گیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: من اکنون به سن 79 سالگی رسیده‌ام و از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد و به مردم و مساله فلسطین خیانت نخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد مردم فلسطین به دلیل این موضع در آماج محاصره مالی قرار بگیرند عنوان داشت: اما ما تسلیم هیچ کس جز مردم و حقوق آنها نمی‌شویم و به آنها ایمان داریم.

انتهای پیام

کد N173867

وبگردی