آفتاب

استقبال هوشیار زیباری از تصمیم ریاض علیه القاعده

استقبال هوشیار زیباری از تصمیم ریاض علیه القاعده

وزیر خارجه عراق از تصمیمات اخیر عربستان مبنی بر تروریست خواندن گروه‌های وابسته به القاعده و جبهه النصره استقبال و این تصمیم عربستان را گامی درست قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: تدابیری که عربستان اخیرا علیه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و شاخه‌های آن همچون گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و جبهه النصره اتخاذ کرده تصمیم درستی است و در شرایط مهمی صورت گرفت که عربستان خطری را که در کمین منطقه نشسته بود درک کرد.

وی تصریح کرد: داعش تلاش می‌کند تا امارتی اسلامی را در مرزهای عراق و سوریه تشکیل دهد و این امر خطری علیه امنیت و ثبات کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اردن و لبنان به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه عراق اظهار کرد که باید راهکاری جهت مذاکره میان گروه‌های سیاسی به وجود آید تا پیرامون ارزش‌هایی که در خدمت منافع مردم عراق است و از منافع آنها حفاظت می‌کند توافق به عمل آید.

زیباری با بیان اینکه درگیری‌های طایفه‌ای در عراق وجود ندارد و همگان علیه تروریسم مبارزه می‌کنند، گفت: هر کس که گمان کرده می‌تواند دم مار را بگیرد و خیال کند که این مار او را نیش نمی‌زند در اشتباه است.

این سخنان وزیر امور خارجه عراق در اشاره به حامیان گروه‌های تروریستی مطرح شد.

این در حالی است که نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق پیشتر عربستان و قطر را به اعلان جنگ علیه عراق متهم و اعلام کرده بود که این دو کشور مسئول اوضاع امنیتی در عراق هستند.

در واکنش به این اظهارات نخست‌وزیر عراق، عربستان نیز اعلام کرد که این اظهارات "غیرمسئولانه" است.

انتهای پیام

کد N173768

وبگردی