آفتاب

نیروهای دولتی لیبی کنترل نفتکش کره شمالی را به دست گرفتند

نیروهای دولتی لیبی کنترل نفتکش کره شمالی را به دست گرفتند

یگان‌هایی ازانقلابیون سابق لیبی که زیر نظر دولت کنونی این کشور فعالیت می‌کنند، نفتکشی را که با پرچم کره شمالی قصد داشت به صورت غیرقانونی به انتقال نفت از لیبی بپردازد، تحت کنترل خود گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل ازشبکه خبری روسیه الیوم، یک منبع نظامی در لیبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: گروه‌های وابسته به نیروی دریایی و انقلابیون سابق لیبی که سوار بر قایق‌هایی بودند توانستند دوشنبه شب وارد نفتکش کره شمالی شوند و آن را تحت کنترل خود درآورند.

این منبع با بیان اینکه نفتکش مذکور به سمت اسکله مصراته انتقال داده شده افزود: انقلابیون ابتدا به سمت نفتکش آتش گشودند شپس به آن نزدیک شده و وارد نفتکش شدند.

عمر همدان، سخنگوی کنگره ملی لیبی(پارلمان) در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: نوری بوسهمین رئیس پارلمان لیبی به عنوان فرمانده عالی ارتش لیبی این تصمیم را اتخاذ کرده است تا نیروهای نظامی جهت آزادسازی و پایان دادن به محاصره اسکله‌های نفتی ظرف یک هفته اقدام کنند.

جدایی طلبان لیبیایی که برخی میدان‌های نفتی را در شرق کشور تحت کنترل خود در آورده‌اند از اسکله السدره و بدون هماهنگی با دولت لیبی به نفتکشی که پرچم کره شمالی را حمل می‌کند نفت منتقل کردند.

انتهای پیام

کد N173732

وبگردی