آفتاب

محمدتقی رهبر: مهمترین اتفاق 92، انتخابات بود/حماسه اقتصادی با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

محمدتقی رهبر: مهمترین اتفاق 92، انتخابات بود/حماسه اقتصادی با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی سال 92 در کشور برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود"، گفت: این انتخابات در کمال آرامش و در قالب یک رقابت سالم برگزار شد و دشمنان نتوانستند از فضای انتخابات سوءاستفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی تا حدودی محقق شد ولی حماسه اقتصادی همچنان محقق نشده است.

وی به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه "بخشی از مشکلات مربوط به خارج از کشور و بحث تحریم‌هاست ولی بخش عمده‌ای از آن به داخل برمی‌گردد"،‌ ادامه داد: در بُعد خارجی در حال حاضر گفت‌وگو با آژانس و 1+5 در حال انجام است و امیدواریم که نتایج آن در نهایت به نفع ملت ایران و در راستای کاهش تحریم‌ها باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه "بخش زیادی از حماسه اقتصادی با اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود"، تاکیدکرد: باید از هم‌اکنون به صورت جدی برای اجرایی شدن این سیاست‌ها تلاش شود.

وی با اعتقاد به اینکه "در چند ماهی که از عمر دولت می‌گذرد، تحول جدی در عرصه اقتصاد کشور صورت نگرفته است"، گفت: همچنان گرانی و تورم ادامه دارد و حامل‌های انرژی نیز آرام آرام در حال گران شدن است. قدرت خرید مردم پایین است و از سوی دیگر دولت تصمیم به توزیع سبد کالا در بین مردم کرد که ای ‌کاش این اتفاق از همان اول رخ نمی‌داد تا رئیس‌جمهور مجبور به عذرخواهی از مردم شود.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "روند اقتصادی کشور آنگونه که باید مطلوب نیست"، تصریح کرد: در آینده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید حرکت اساسی انجام شود و فقط به دادن شعار فقط بسنده نشود.

وی با بیان اینکه "با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده و مسائلی که در ارتباط با یارانه‌ها مطرح است، گاه نگرانی‌هایی در بین اقشار کم‌درآمد ایجاد می‌شود"، در ادامه گفت: در عرصه سیاست کشور اصل انتخابات و اتفاقاتی که رخ داد مثبت بود ولی در بدنه تشکیلات دولت به نظر می‌رسد که نوعی چالش وجود دارد و برخی از افراد سیاسی که زمانی در فتنه حضور داشتند پست گرفتند.

امام جمعه اصفهان ابراز عقیده کرد: با توجه به این روند، از آینده دانشگاه‌ها نگران هستیم. از برخی اتفاقاتی که در عرصه فرهنگ کشور رخ داده نگرانیم و از سوی دیگر همانطور که اشاره کردم برخی از سیاسیون از لاک‌های خود بیرون آمدند و گاه به مقدسات نیز توهین‌هایی می‌شود و آهسته آهسته در حال نفوذ هستند و متأسفانه مسئولان مرتبط واکنشی نشان نمی‌دهند.

رهبر با بیان اینکه "متاسفانه برخی افراد از نظام ادعای طلبکاری می‌کنند و باید دستگاه حاکم متوجه این چالش‌ها باشد"، گفت: نشانه‌هایی به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه عده‌ای می‌خواهند از فضای سیاسی کشور سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه "اگر روندهای غیر صحیح و اتفاق‌های ناگوار بخواهد به نام مبارک اعتدال ادامه پیدا کند و سکان‌داری مدیریت کشور لطمه بخورد، امری خطرناک است"، افزود: شواهد نشان از آن دارد که برخی می‌خواهند اقداماتی انجام دهند و امیدوارم با تذکرات مقام معظم رهبری و توصیه‌هایی که می‌شود، شاهد ایجاد چنین چالش‌هایی نباشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: مسئولان کشور و افراد خیرخواه باید مواظب باشند تا برخی افراد نفوذ نکنند و درصدد این نباشند که از فضای کشور سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام

کد N173642

وبگردی