آفتاب

وزیر کشور اسپانیا: خطر حمله تروریستی توسط القاعده ما را تهدید می کند

وزیر کشور اسپانیا: خطر حمله تروریستی توسط القاعده ما را تهدید می کند

مادرید - ایرنا- ˈخورخه فرناندز دیازˈ وزیر کشور اسپانیا روز دوشنبه به نقل از مرکز ملی هماهنگی ضد تروریست این کشور اعلام کرد که خطر حمله تروریستی از سوی القاعده در اسپانیا وجود دارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس، فرناندز دیاز این مطلب را در مراسم یابود دهمین سال قربانیان حملات تروریستی که در مترو مادرید رخ داد، بیان کرد و گفت: بیشتر تهدیدات تروریستی برای اسپانیا از سوی عوامل القاعده در مغرب است.

وزیر کشور اسپانیا افزود: سطح هشدار حمله تروریستی از سوی القاعده در اسپانیا در سال های اخیر تغییر نکرده است.

10 سال پس از حملات انتحاری 11 مارس در مادرید که کشته شدن 191 تن را به دنبال داشت، فرناندزدیاز به تخصصی شدن نیروهای امنیتی در زمینه تروریسم القاعده در این کشور اشاره کرد و گفت: در 10 سال اخیر 472 جهادگر را دستگیر کرده ایم.

وی در ادامه بر همکاری بین المللی برای مقابله با تروریسم های جهادی در کشورهایی از جمله مالی و سوریه تاکید کرد و گفت: اسپانیا همچنان تلاش می کند دو خبرنگاری که از چند ماه پیش در سوریه در گروگان تروریست های ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) هستند را آزاد کند.

وی به حضور جهادگرانی از اسپانیا در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: وزارت کشور تا حدودی آمار جهادگرانی که از اسپانیا به سوریه سفر کردند را می داند.

به گفته وی، این افراد از سوی شبکه ای که تابستان سال گذشته میلادی توسط پلیس متلاشی شد، به سوریه اعزام شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از آنها با حملات انتحاری کشته شدند.

اروپام **1234** 2023
کد N173587

وبگردی