آفتاب

کامرون: انگلیس چشمان خود را به روی اقدامات روسیه نخواهد بست

کامرون: انگلیس چشمان خود را به روی اقدامات روسیه نخواهد بست

لندن – ایرنا – ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت: دولت انگلیس چشمان خود را به روی اقدامات روسیه در شبه جزیره ˈکریمهˈ نخواهد بست.

به گزارش ایرنا، وی که در پارلمان انگلیس سخن می گفت، افزود: اگر طی روزهای آینده پیشرفتی دیپلماتیک در بحران اوکراین حاصل نشود، روسیه می تواند با ˈتحریم های هدفمندˈ مواجه شود.

نخست وزیر انگلیس همه پرسی برنامه ریزی شده در مورد وضعیت شبه جزیره کریمه را ˈغیرقانونیˈ خواند و گفت: روسیه باید بداند که نمی تواند حقوق اوکراین را پایمال کند.

وی اظهارداشت: ایده برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه برای پیوستن به روسیه در شرایط فعلی ˈتمسخر آمیزˈ است، چون با حضور نیروهای نظامی تردد به کریمه محدود شده و هیچ گونه زمانی برای مبارزه انتخاباتی وجود ندارد.

براساس تصمیم پارلمان محلی منطقه شبه خودمختار ˈکریمهˈ همه پرسی در مورد آینده این شبه جزیره قرار است روز 16 مارس (25 اسفند) برگزار شود.

وی اظهارداشت: اگر اقدامات بیشتری برای بی ثبات کردن شبه جزیره کریمه انجام شود، روسیه با عواقب گسترده و بلندمدتی مواجه خواهد شد.

کامرون افزود: اگر ما اجازه دهیم کشورهایی بدون عواقب، قوانین و مقررات بین المللی را نقض کنند، امنیت و شکوفایی خود انگلیس نیز به خطر خواهد افتاد.

نخست وزیر انگلیس گفت: هیچ کس علاقه ای به جنگ ندارد و اوکراین باید قادر باشد برای آینده خود تصمیم بگیرد و نقش خود را به عنوان پل ارتباطی میان اروپا و روسیه ایفا کند.

وی تاکید کرد: ما باید در مقابل تجاوز بایستیم و از قوانین بین المللی دفاع کنیم. ما همچنین باید از دولت و مردم اوکراین که می خواهند آزادانه آینده خود را انتخاب کنند، حمایت کنیم.

بر اساس گزارش منابع خبری انگلیس، نمایندگان اتحادیه اروپا قرار است فردا (سه شنبه) در لندن تشکل جلسه دهند تا فهرستی 18 نفره از افراد مرتبط با دولت روسیه را برای اعمال تحریم نهایی کنند.

گفته می شود این افراد در صورت عدم بهبود اوضاع در اوکراین و شبه جزیره کریمه، با تحریم هایی نظیر ممنوعیت سفر و توقیف اموال مواجه خواهند شد.

هنوز معلوم نیست که آیا این تحریم ها شامل سیاستمداران، دیپلمات ها و تجار و بازرگانان خواهد شد یا نه؟

اروپام**345
کد N173465

وبگردی