آفتاب
باا حضور شخصیت ها و مسئولانی از کشورهای اسلامی؛

نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی به کار خود پایان داد

نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی به کار خود پایان داد

تهران- ایرنا- ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور شخصیت های صاحب نام دنیای اسلام شامگاه دوشنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این نشست از صبح روز دوشنبه با حضور افرادی همچون «علی اکبر ولایتی» دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی،«ابراهیم جعفری» رییس فراکسیون اکثریت مجلس عراق، «سید عمار حکیم» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله و «رمضان عبدالله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در هتل استقلال تهران آغاز به کار کرد.

علاوه بر شخصیت های یاد شده «بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه، «شیخ احمد زین» از علمای برجسته دینی لبنان، «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی حماس، جمعی از رهبران برخی احزاب سیاسی مصر و علمای دینی این کشور و همچنین رییس فراکسیون النهضه به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس تونس و جمعی از علمای دینی و شخصیت های سیاسی از کشورهای مختلف جهان در نشست امروز حضور داشتند.

در این نشست که 50 تن از مهمانان خارجی از اقصی نقاط جهان حضور یافته اند مسائل مربوط به جهان اسلام و بیداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مهمانان داخلی و خارجی به تبادل نظر با یکیدیگر پرداختند.

در ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی علما و شخصیت هایی دینی و سیاسی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی حضور داشتند.

جلسه یک روزه شورای عالی بیداری اسلامی در 4 بخش برگزار شد و در آن موضوعاتی نظیر آسیب شناسی و وضعیت کنونی بیداری اسلامی، مشکلات امت اسلامی، آینده نگری و تبادل نظر نمایندگان کشورهای حاضر در شورا مورد بررسی قرار گرفت.

قرار است فردا و پس فردا ( سه شنبه و چهارشنبه ) اجلاس دو روزه «نقش اسلام در هندسه قدرت جهانی» نیز با همکاری دانشگاه دفاع ملی و با حضور شرکت کنندگان حاضر در نشست امروز برگزار شود.

سیام**7261 *1449
کد N173454

وبگردی