آفتاب

خیالم از بابت آرامش پدر شهیدم راحت شد

خیالم از بابت آرامش پدر شهیدم راحت شد

همشهری آنلاین: فرزند شهید می گوید: اهل آبادان و ساکن قم هستم اما پیکر پاک پدرم در صفاییه نوق رفسنجان در میان ۲۸ شهید والامقام آرمیده است.

دفاع > شهید- همشهری آنلاین:
فرزند شهید می گوید: اهل آبادان و ساکن قم هستم اما پیکر پاک پدرم در صفاییه نوق رفسنجان در میان ۲۸ شهید والامقام آرمیده است.

مهدی طاهرپور در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هر موقع که از قم به دیدار پدرم می آمدم یکی از روزهای شنبه تا چهارشنبه و مزارستان خالی از هر جنبنده ای بود.

وی ادامه داد: من 30 ساله ام و خواهرم مریم 29 ساله است. از سال 64 که پدرم به دعوت فرشتگان الهی شربت شهادت نوشیده و از میان ما رفت دوری اش برایمان سخت است.

این فرزند شهید گفت: پدرم ˈناجی طاهرپورˈ در 20 سالگی که صاحب دو فرزند بود به سربازی رفت تا به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گوید.

وی افزود: سربازی خود را به پایان رساند اما وقتی ادامه تجاوز دشمن به خاک میهن را دید دوباره به میدان جنگ رفت تا اینکه در بانه به شهادت رسید.

آن زمان اغلب شهدا و مجروحان را به رفسنجان می آوردند. پیکر پاک شهید ناجی هم به این شهر آورده و در منطقه نوق در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.

مهدی و مریم آن زمان دو و سه ساله بودند که دایی آنها برای امنیت و دوری از بلوای جنگ، خانواده خود و خانواده شهید ناجی را به قم برد.

مهدی، اشک در چشمانش جمع می شود و ادامه می دهد: از آن موقع تاکنون ساکن قم هستیم و برای دیدار پدرمان راه طولانی را طی می کنیم. از این حیث با اجازه رهبر معظم انقلاب خواستیم با بتون ریزی دور قبر پیکر عزیزمان را به قم آورده تا هر لحظه اراده کردیم و خواستیم به زیارتش برویم برایمان میسر باشد و در کنارش باشیم.

این فرزند شهید گفت: پنجشنبه گذشته برای برگزاری یادواره شهدا به نوق عزیمت کردم و به دیدار پدرم شتافتم، آرامگاه پدرم را پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ احاطه کرده بودند آنقدر شمع روشن کرده بودند و از آن مقام شهید طلب شفاعت داشتند که باعث شد به خود ببالم که از گوشت و خون پدری هستیم که جانش را فدای اسلام و انقلاب کرده است.

ˈپنداشتم شهید ناجی پورطاهری متعلق به قشر عظیم منطقه نوق رفسنجان نیز می باشد پس این خودخواهی است که بخواهم او را از دوستدارانش دور سازم بنابراین با آسودگی خاطر به قم بازگشتم.ˈ

مهدی، از وصیت پدرش نیز می گوید که فرزندانش را به ادامه دادن راه شهیدان و بجا آوردن نماز واجب توصیه کرده است.

وی اکنون ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است و شغلش نقشه کشی ساختمان می باشد. مریم خواهرش نیز ازدواج کرده و دو فرزند دارد.

شهر صفاییه نوق رفسنجان دارای 28 شهید است. ˈرضا عباسزاده، علی کفیلی، مهدی عبداللهی، حاج حسین جعفری پور، علی کدخدایی، حسین عبدلی و محمد جعفریˈ از سرداران شهید این خطه بشمار می آیند.

کد N173417

وبگردی