آفتاب
در شورای اقتصاد تصویب شد:

پرداخت کارمزد ویژه ٧ ساله به سازندگان جایگاه های سی ان جی

پرداخت کارمزد ویژه ٧ ساله به سازندگان جایگاه های سی ان جی

تهران - ایرنا - مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بخش خصوصی سازنده جایگاههای گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) در کلانشهرها هفت سال کارمزد ویژه دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شانا؛ منصور ریاحی با توجه به سیاستهای کلان وزارت نفت مبنی بر توسعه جایگاههای سی ان جی در کشور افزود: بر اساس مصوبه کار گروه شورای اقتصاد به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، اشخاص حقیقی یا حقوقی که با آورده خود اقدام به ساخت جایگاههای سی ان جی در کلانشهر ها کنند تا هفت سال کارمزد ویژه ١٤٠٠ ریالی به ازای فروش هر مترمکعب دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که، این کارمزد ویژه در غیر کلانشهرها به ازای هر مترمکعب سی ان جی ١٢٠٠ تومان خواهد بود تصریح کرد: پرداخت کارمزد ویژه سازندگان جایگاههای سی ان جی در کلانشهرها و غیر کلانشهرها جذابیتی برای مشارکت بخش خصوصی در احداث اینگونه جایگاهها ایجاد خواهد کرد.

ریاحی همچنین از تصویب نهایی دو برابر شدن کارمزد جایگاه داران سی ان جی در نشست کار گروه شورای اقتصاد خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه کارمزد جایگاههای عرضه سی ان جی احداث شده به وسیله بخش خصوصی از ٤٠٠ ریال به ٨٠٠ ریال و جایگاههای وابسته به شهرداری نیز از ٤٠٠ ریال به ٧٠٠ ریال افزایش یافته است.

وی افزود: در شورای اقتصاد همچنین مصوب شد تا ١٠ درصد کارمزد مازاد بر کارمزدهای اعلام شده در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنا بر این مصوبه، ٨٠ ریال مازاد بر نرخ کارمزد جایگاههای خصوصی و ٧٠ ریال مازاد بر کارمزد جایگاههای وابسته به شهرداری در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار می گیرد.

ریاحی تصریح کرد: با توجه به فروش روزانه ١٩ میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور، کارمزد ١٠ درصدی یاد شده می تواند به کیفی تر شدن جایگاههای عرضه سی ان جی کمک کند.

به گفته وی هم اکنون دو هزار و ١٦٠ باب جایگاه عرضه سی ان جی در کشور فعال هستند که ٥١ درصد آن با مدیریت شهرداری، ٤٦ درصد با مدیریت بخش خصوصی و ٣ درصد باقیمانده نیز با مدیریت شرکت ملی پخش اداره می شوند.

اقتصام**2022**1594
کد N173322

وبگردی