آفتاب

کعبی:در کنار اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ مقاومتی داریم

کعبی:در کنار اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ مقاومتی داریم

یک عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که مقاومت،‌ ساخت و انقلابی ماندن و نگاه تمدن ساز به اسلام و مشارکت برای ساخت کشور به معنای تمدن اسلامی، از جمله عناصر احیاگری هستند که از امام و شهیدان یاد گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله عباس کعبی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج شیخ احمد فقیهی،‌ شهید شاخص قشر حقوقی سال 92، اظهار کرد: ولایت شاخص است و شهدا شاخص راه هستند. مسیر امام راحل و شهدای والا مقام اسلام در دوران کنونی ما برای عزت بخشی‌، الهام‌بخشی، پیشرفت، عدالت،‌تحقق آرمان‌های والای انسانی و حرکت در مسیر ولایت الهی و توجه به ولایت فقیه بوده است. همه شهدا وصیت‌شان این بود تا ما پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به کشور نرسد.

کعبی با برشمردن شاخص‌های انسان‌های الگو ادامه داد: خردورزی، احیای فطرت انسانی، تحکیم ایمان و معنویت، تحقق قسط و عدالت،‌حرکت در مسیرعلم و معرفت، تحقق اخوت و برادری اسلامی، تحقق فضایل اخلاقی‌،‌اقتدار و عزت اسلامی، حرکت و پیشرفت دائمی از جمله شاخص‌های یک انسان الگو است و برای اینکه انسان‌ها بتوانند در حد آرمان باقی بمانند نیاز به انسان‌های الگو و اسوه داریم تا این آرمان‌های الهی را در زندگی ما تحقق بخشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در شرایط کنونی انقلاب چندین نگاه وجود دارد؟ ادامه داد: نگاه‌ انسان‌های خسته و فرسوده اولین نگاهی است که ما با آن روبه‌رو هستیم و آنها فکر می‌کنند که تداوم راه بستگی به تسلیم شدن ما در مقابل غرب دارد. نگاه دیگر که برعکس این نگاه است‌،نگاه تخریبی و نابودی است که به واقعیت‌ها توجه ندارد در صورتی که آرمانی‌های ما باید به نگاه به واقعیت‌ها به جلو پیش برود.

کعبی ادامه داد: نگاه دیگر، نگاه انسان‌های میانه‌رو و معتدل است وآنها سازگاری را مدنظر دارند و می‌گویند باید با غرب سازگار شویم، ولی باید گفت این کنار آمدن به چه قیمتی است ا گر سازگاری ما به معنای دست کشیدن از روحیه انقلابی‌مان باشد منجر به ایستایی و توقف انقلاب می‌شود.

وی با بیان این‌که نگاه چهارم، نگاه احیاگر انسان‌های است که از مقاومت‌،‌ساختن، پیشروی،‌حضور فعال بین‌المللی تا تحقق تمدن اسلامی صحبت می‌کند ادامه داد: نگاه امام به شهدا نگاه چهارم بوده است و امام بر این عقیده بودند که مقاومت یعنی مقاومت فرهنگی،‌اجتماعی،‌سیاسی در همه عرصه‌ها است.

کعبی تاکید کرد: ما در کنار اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ مقاومتی بر پایه نظامی که توسط رهبری تبیین شده است،‌داریم. در واقع غرب به دنبال این است که انقلاب ما را دچار استحاله کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نگاه شهدا و امام، استحکام داخلی کشور بوده است و این استحکام بر پایه عناصری همچون ایمان‌،تقوا، ‌خیزش علمی و استکبارستیزی و نوآوری در همه عرصه‌های علوم انسانی و مقابله با دشمنان انقلاب شکل می‌گیرد گفت: شهدای ما تداوم روحیه احیاگری داشتند و جوانان انقلابی ما پشتوانه این نظام هستند و باید پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به شهید احمدی روشن در ادامه صحبت های خود گفت: متاسفانه شهید یاران احمدی روشن از بحث انرژی هسته‌ای به نحوی کنار گذاشتند و تیم 11نفره‌ای که همراه این شهید بودند اکنون بیکار هستند و سازمان انرژی اتمی آنها را اخراج کرده است ولی باید گفت که پیشرفت هسته‌ای ما مدیون شهید احمدی روشن‌ها است ونباید به خاطر پیشبرد بعضی از برنامه‌ها یاران این شهید بیکار شوند.

پس از سخنان آیت‌الله کعبی، فرزند شهید فقیهی به بیان خاطره‌ای از پدرش پرداخت.

انتهای پیام

کد N173135

وبگردی